Hej.

Golvet är ett ek golv två stavs från kährs, underlaget är platta på mark flytgolv med spårfräst spånskiva för golvvärmeplåtar.

golvet är lagt efter alla konstens regler, det är lagt flytande med en spallt mellan vägg och golv på ca en cm. underlaget var helt rakt innan jag började lägga golvet.


MEN, när man går på golvet så är det som om det svävar 2-3mm över spånskivan och sviktar då när man går
Det är så i hela huset.

Jag fattar inte varför det är så, (det var så även innan jag slog på golvvärmen)

Komm gärna med tipps jag håller på att bli tokig. ex. varje gång jag går förbi en högtalare så svajar den till för att golvet sviktar... aaaarrrg
 
hmmm.. använder du deras egen tuplex också ?
Vi har exakt samam problem men med gjuten platta!

När man går på golvet hör man hur tuplexen knastrar! Knastrar eran också !
Vi hade uppe detta på tvåårsbesiktningen och de skall nu ta upp hela golvet!

En fråga om golvet! Jag tror det var fuktigt när ni lade golvet! Hur lägne låg förpackning oöppnad i huset innan ni lade det ? Hur varmt och fuktigtvar det i huset ?
 
Hej... vem skall stå för det? har ni också kärhs?

Hej. vi andvände äldersbeständig plast som ångspärr under enligt snickarens rekomendation. Förpakningen låg i garaget (varmt) i ca 4mån innan det las... i huset var det ca 20 gradet när golvet las.
 
Kan det vara plattan som torkar lite till när du slog på golvvärmen??
 
Plattan är sen 1975 =)

något annat förslag vad som kan vara fel...

Annars någon som kan komma på något att göra åt saken. utan att behöva byta ut golvet.. det skulle kännas väldigt surt typ 70tk åt h-vete.

Ex. finns det något sätt man kan skruva golvet och plugga skruvhålen?

Grannen har värmekamera så det går bra att undvika värmeslingorna.
 
Vårt golv är det garanti på! Vi har totalentreprenad så Götenehus får göra som de vill bara vi får ett bra golv!

När man lägger ett golv skall det helst ligga i 2 veckor uirummet det skall läggas för att få rätt fuktighet!
Kolla även så att udnerlaget är helt plant!
Kolal så att itne golvet flyttat på sig när du lagt det.. en liten spänning i golv kan flytta väggar!
Ha rätt mellanlägg mellan golv och underlag

Du kan ju även ta loss ett par brädor och kolla om de blivit böjda!

Som du säger.. att golvet i hela huset är likadant.. så är det fel med golvet... troligtvis har du lagt på det för fort när du tagit hem golvet!
 
ps.. har du kontaktat Kährs?
Kährs har varit hemma hos mig !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.