2019 renoverades vårt badrum av en firma. Våtmatta som las på spånskivor. Nu har vi märkt att en av skivorna sviktar, man känner och ser skarven på den när man går där, känns som den svävat mot underlaget? Det är inne i duschen. Barnens badrum, så vi föräldrar har inte varit där så ofta och därmed kan det ju ha varit ett tag. Vad gör man? Kan man trampa sönder golvet?
 
  • Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
T
Bild/video? Får ju hoppas att där är flytspackel på spånskivan också och att mattan inte bara är lagd direkt på spånet......
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ska fixa bilder. Har ingen aning om hur det är utfört, men de hade våtrumscertifikat iaf så förhoppningsvis korrekt...
 
Dålig video, men man ser hur skarven rör sig.
 
En till. Svårt att se jag vet, men skarvarna syns tydligt.
 
  • Gilla
Excel och 4 till
  • Laddar…
Låter som spånskivan har släppt tyvärr.

Har du bilder från renoveringen?
 
Såvida inte svikten beror på vattenskada som försvagat konstruktionen så tror jag att risken att trampa igenom är väldigt liten.
Går det att komma in underifrån och se hur det ser ut?
Annars är väl det uppenbara att ta dit firman som gjort det.
 
D Danne213 skrev:
Låter som spånskivan har släppt tyvärr.

Har du bilder från renoveringen?
tyvärr hittar jag inga. Orsaken till renovering var vattenskada just i det området, men det ska ju vara åtgärdat.
 
P pjkw skrev:
Såvida inte svikten beror på vattenskada som försvagat konstruktionen så tror jag att risken att trampa igenom är väldigt liten.
Går det att komma in underifrån och se hur det ser ut?
Annars är väl det uppenbara att ta dit firman som gjort det.
Tyvärr går det inte att se nåt underifrån. Vi vet ju inte om det är vattenskada eller om det ät nåt annat.
 
T
Tror inte att det är någon vattenskada däremot verkar ju skivan helt lös, förkastligt. Golvspån ska både limmas på golvreglarna samt skruvas, inget av detta verkar gjort hos dig. Bara att reklamera till firman som har utfört det.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Ja det är väl så jävligt. Den firman får inget bra betyg från oss, inte första gången de krånglar till saker.
 
Nu har firman som gjort golvet varit här och tittat. Efter massa ursäkter hit och dit så ska de åtgärda. Han uppmärksammade att det finns krypvind bakom, så med tur går det att komma åt underifrån och fixa.
 
Hur ska de underifrån kunna dra fast en spånskiva på ett hållbart sätt? Bevaka noga hur de tänker lösa saken och nöj dig inte med en fulfix. Då återkommer problemet snart igen.
 
Ska försöka följa hur de tänker.
 
C
Tala om innan de gör något att du behöver foton på jobbet som görs där under. Visa här för det finns säkert kunnigt folk som kan granska jobbet.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.