Hej,

Jag vet att det är personer här på forumet som använder sig av Revit så jag tänkte ställa en fråga till er. Jag vet att det ska finnas svenska Templates man kan ta hem som ger en korrekt uppbyggnad på Ytter/innerväggar enligt svensk byggstandard och man får en del fönster och dörrar att välja på.

Är det någon här inne som har erfarenhet av detta och var man kan få tag på det?

Ha det gott!
 
Jag använder naviate.
Men väggar o liknande får man ju fixa till ändå. Naviate ger svenska bygghandlingar
 
Fönster, dörrar, armaturer mm har jag använt mig av bimobject. Du måste dock lägga till de object/tillverkare du behöver.

Rätt fint att få med rätt modell av fönster/dörr redan i ritning. Du kan där välja kulörer, luft, spröjs, bågpost, vikt, u-värde, i 3d vy kunna öppna och stänga,

bimobject.com


Exempel från traryd:
 
Med korrekt uppbyggnad av väggar, menar du bara själva skikten eller även hur de representeras i 2D-ritningar med korrekta linjtjocklekar och skrafferingar för alla skalor? Det förstnämnda tar ju bara några minuter att sätta upp men det andra kan kräva betydligt mer tid. BIMObject rekommenderas för övrigt starkt av mig med!

Vi har Naviate på jobbet men har aldrig riktigt fattat vad det tillför som man inte redan kan lösa med Dynamo...
 
Väcker liv i den här tråden. Har börjat fuska lite i Revit.
Någon som har en vettig template att dela med sig med?
/Jah
 
Hej!

Autodesk har ett aktivt community där användare delar med sig av tips, tricks och resurser, inklusive templates. Besök deras forum och sök efter Revit templates eller skapa en ny tråd och be om hjälp. Länk: https://forums.autodesk.com/

Templates kan variera beroende på region och företagsstandarder, så se till att anpassa den nedladdade template-filen efter dina specifika behov och krav. Om du inte hittar en template som passar dina behov kan du alltid skapa en egen, genom att använda en befintlig template som grund och anpassa den efter dina preferenser. På vårt företag har vi även olika templates beroende på tjänst, t.ex en för arkitektur samt en för konstruktionsritningar.
 
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.