Vi har svartmögel på undersidan av taköverhänget, på ena gaveln av vårt hus.

Jag har förstås läst en del och förstår att det kan finnas olika metoder, men svårt att utvärdera vad som är effektivt och vad krävs i mitt fall. Eller ens hur man utvärderar vad som krävs i mitt fall. Fasadtvätt? Måla om? Byta paneler?

Tips på vilka åtgärder som är lämpliga skulle uppskattas!

Vägg med mögelsvamp, behöver sanering, vit färg, skadad yta, inomhusmiljöproblem, ohälsosamt, renoveringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takutsprång med smuts, fönster, fasadpaneler, avloppsrör, lutande stege. Behov av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MrJay
Pröva först med Mögel-Fri, funkar det inte är det bara att ta fram klorin och rolla/spruta på svampen och skapa bort nästkommande dag. Funkade bra för oss.
 
Nick_A Nick_A skrev:
Vi har svartmögel på undersidan av taköverhänget, på ena gaveln av vårt hus.

Jag har förstås läst en del och förstår att det kan finnas olika metoder, men svårt att utvärdera vad som är effektivt och vad krävs i mitt fall. Eller ens hur man utvärderar vad som krävs i mitt fall. Fasadtvätt? Måla om? Byta paneler?

Tips på vilka åtgärder som är lämpliga skulle uppskattas!

[bild] [bild]
Tvätta med fasadtvätt eller vanlig YES. Se till att det är blött så du inte andas in sporer när du borstar. Vanligt YES presterar i stort sett lika bra som mögeltvätt enligt Folksams test :rofl:
Svartmögel är inget som direkt förstör utan ligger bara på ytan och ser fult ut.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.