Vi letar med ljus o lykta efter svart garageport - takskjutport. Nån som sett leverantörer som har såna? De vi pratat med kan inte lacka i svart pga solvärme och bubblor. Men det finns ju andra svarta plåtdetaljer på hus så det borde väl funka på garageportar åxå??
 
Har ni kollat med Crawford, jag har själv en av deras svarta portar?
 
Vi ska kolla med Crawford senare i veckan faktiskt, de hade ganska sopiga öppettider.

Är du nöjd med deras port? Köpte du montering av dem eller var det nåt du fixade på egen hand?
Vilken port har du? Kommer du ihåg prisbilden?
 
Jag har haft den i många år så jag minns inte priset, det är en med motor och fjärrkontroll och den har fungerat helt problemfritt, jag smörjer rörliga delar vartannat år ungefär så det är minimalt underhåll.
Det var en lokal byggfirma i Karlstad som monterade den åt mig, jag är tveksam om jag hade fixat det själv, kanske med lite hjälp.
 
Låter positivt, ska skicka maken till Crawford Center på fredag när de har öppet!

Tack för tipsen!
 
Hur gick det? Undrar då jag själv är på jakt efter svarta portar...
 
Det blev Crawford-portar. Takskjutport, svarta, kommer inte riktigt ihåg vilken model.... men det kostade i runda slängar 19' inkl montering. Enligt Cr så var det inga problem med svarta portar, särskilt inte om de inte låg i rakt söderläge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.