Vet någon om det finns svarta utanpåliggande Ip44 uttag med separerade brunnar?
Vill kunna styra ena brunnen via timer samt ha spänning på hela tiden i den andra. Det som sitter där i dag är ett Exxact.
 
  • Svart IP44 utomhusuttag med två separata brunnar på en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag köper ett 1820297 och tar insatsen kommer den att passa? Brunnarna i det uttag som sitter där är ju vertikala så det blir ju samma sak, men kommer jag att få på locket och får insatsen plats i dosan?
 
Sitter inte hålen i locket?
 
Men du skrev att brunnarna i ditt alternativ sitter vertikalt. Nu kanske jag missförstår utan bild men hamnar inte jordstiftet 90 grader vridet fel mot slitsen i plasten då?
 
E
Växelströmshålen sitter vertikalt, inte jordstiften.

Angående insatsen så kan det fungera. Insatsen till ett infällt exxact IP44 är densamma som till ett vanligt infällt exxcat (1820296). Locket till ett utanpåliggande exxact IP44 är nästintill detsamma som till ett infällt dito.

Om du lossar själva uttagsinsatsen från metallramen på ett infällt uttag med separat brunnständning så BORDE det gå att klämma fast i bottendelen på ditt utanpåliggande uttag.
 
  • Gilla
Pierre1981
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Växelströmshålen sitter vertikalt, inte jordstiften.

Angående insatsen så kan det fungera. Insatsen till ett infällt exxact IP44 är densamma som till ett vanligt infällt exxcat (1820296). Locket till ett utanpåliggande exxact IP44 är nästintill detsamma som till ett infällt dito.

Om du lossar själva uttagsinsatsen från metallramen på ett infällt uttag med separat brunnständning så BORDE det gå att klämma fast i bottendelen på ditt utanpåliggande uttag.
Jag får ta och prova. Tycker också att dom borde vara samma. Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.