Hej

Vi skall inreda vår nya gillestuga och är nu ute och letar soffor. Kraven är plufsig, bra djup (över 1 m), samt färger som matchar inredningen - Mio sand på väggar, Ekparkett och ljust laserat trätak (spottar).

Nu har vi hittat en kandidat på ett företag i Småland. Soffan heter Acapulco. Den är 3 m, 1.1 djup, ganska låg och ingen ryggdyna bara kunddar. Man kan få den i vilka fäger som helst nästan. Det är det som är problemet... Färgen? Vad skall man välja.

> Naturfägat (brunt, sand och liknande)
> Neutral ny färg typ svart/grå spräcklig
> Något som sticker ut... Rött, randigt mm

Vi skall ha två treor mot varandra.

Svår fråga att besvara utan att se rummet soffan samt övrig inredning, men jag släpper ordet fritt.

/N
 
jag hade valt antingen naturfärgad och då brun, eller en röd som sticker ut! men är mest åt den bruna (kanske för att jag ska ha en brun själv ;)) men det blir snyggt mot väggfärgen, och den röda kanske man tröttnar på, och såå ofta köper man ju inte ny soffa... en beige hade varit snyggt också!
 
Jag hade valt den svarta, av den anledningen att om och när i framtiden ni målar om så kommer den passa. Köper ni en röd blir ni betydligt mer låsta i färgval längre fram, och precis som föregående påpekade köper man ju inte ny soffa så ofta.

Ni kanske kan köra med rött på övriga accenter, gardiner, kuddar, krukor osv.
 
jag skulle ha tagit naturfärgat även om det går emot vad jag egentligen tycker :-?

svart- mörkgrått.... har själv en stor soffa i mörkgrått.... jag skojor inte :( då allt syns i den... får dammsuga å torka varje vecka/dag.... alla fläckar är tydligen ljusgrå... trodde dom var nörka >:(

sen rött e ju skitsnyggt... men då får man gå till sig själv å tänka på om man lessnar ganska snabbt eller inte + att det e svårt att matcha olika färger till den färgen...

så jag slutar vid naturfärgat :) välj en lite mörkare beige som går åt det gråa hållet....

fast detta e ju bara som sagt vad jag tycker :D

lycka till :)
 
Jag hade valt natur då det är mest neutralt även i framtiden och passar till allt och man slipper två svarta klossar som minskar rummet ;)
 
Har du barn?

Vi har det och valde en mörk beige soffa med avtagbar klädsel. Snacka om dåligt val! Det blev smutsigt hela tiden och klädseln blev fulare och fulare för var tvätt. Jag tänkte inte på att tvätta fotöljerna samtidigt utan tog det som var smutsigt. Det gjorde att det blev färgskillnader.

Nu har vi vit avtagbar klädsel på soffa och fotöljer och det är helt underbart. Jag har köpt två omgångar så när ett tas av och tvättas åker det andra på. Svåra fläckar tar klorin bort och nu är det alltid fräscht.

Vill man inte hålla på att tvätta är skinn annars att föredra. Helt outstanding när det gäller barn.
 
Hej Alla

Tack för era inlägg.

Nu är sofforna beställda. Det blev *trumvirvel* naturfärgade (brun/beige åt nougathållet). Kuddarna blir lite mönstrade. Tyvärr kan jag inte visa dem ännu eftersom de tillverkas på beställning i polen

/NiB
 
Förnuftigt val ;D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.