I
Jag vill måla om mitt sovrum med svart färg och sedan ha en fondvägg med någon "lavaröd" färg. Jag ska fuska lite och måla direkt på de fula blåa tapeterna som finns i sovrummet, det har fungerat tidigare i andra rum. Hur som helst är min fråga om någon vet vart man kan få tag på billig färg? Jag har hört att svart ska vara väldigt dyrt, men någon affär måste ju vara billigast ;) jag kan nöja mig med mööörkbrun färg också om priserna mellan mörkbrunt och svart är märkbara. Har spanat in Flügger färg i en affär där de kan blanda till färger själva, men det var så dyrt så ögonen nästan trilla ur när jag såg prislappen.
 
Välkommen till verkligheten. Byggahus.se alltså.
 
Hur mycket kan du tänka dig att betala för att få ditt sovrum ommålat?
 
Svart väggfärg hittar du till bra pris och kvalitet på Jula eller Cheapy, även ICA Maxi kan ha denna. Fabrikat Landora, Väggfärg 07 svart, typ 130-150:- för 2,5L. Är Svan-märkt. Du kan kolla återförsäljare på deras hemsida.
 
ser inte varför svart pigment skulle vara dyrare

låter mer som om mamsen eller pappsen skrämt upp dig för att låta bli att måla svart. Kanske pekade dom på en obruten 0,3 lackfärg och en färdigbruten vanlig väggfärg
 
I
Jens_H: jadu.. ingen aning faktist.

Redwinefan: tackar!

Nimajneb: nejdå mamma skulle inte skrämmas och säga att svart är dyrare för att jag inte ska kunna måla om, hon vill själv ha det nämligen ;) haha.
 
Svart är dyrare för att färgen måste vara svart från början, de andra brutna färgerna utgår man från vitt och blandar i lite färg för att få rätt kulör.
Så fick jag det beskrivet iaf när jag letade och undrade varför den var dyrare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.