Y
Jag har hela tiden tänkt att få svart innertak i mitt blivande badrum. Med fiberoptik. Vita väggar och svart golv.


Men så målade jag farstun i somras och det räckte att jag målade de liggande balkarna svarta och ögat fick en helt annan tolkning när jag blickade ut över markerna. Det svarta dämpade enormt.

Om då en svart balk påverkade, vad gör inte då helt helt tak?

Kommer jag känna det som om taket är lägre och bli allmänt deprimerad?

Snyggt vore det men vill ju inte gå och ducka för att de känns som om jag ska slå i taket, hehe,
 
Rummet kommer att krympa duktigt, ja. Men prova! Det är ju bara att måla över igen om du inte är nöjd. Frisk vågat hälften vunnet. Andra hälften är dubbla jobbet, men det får man ta ;)
 
Y
Nja det är nog inte så bara, jag hade tänkt ha med svaga konturer i, trämönster, dvs det måste sprutlackas med viss färg för att inte allt bara ska bli slät yta - något en lackfirma skulle gjort före monteringen.

Funderar på göra en svart skiva i lagom mått och sätta upp, kanske en vit intill, för se om man får något intryck som hjälper än att besluta.
 
Tejpa upp svarta sopsäckar kanske skulle vara en snabbvariant för att testa!?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 
Vi har svart tapet med guldmönster i taket i hallen (ca 10m2) mellan sovrummen på andra våning, Riktigt snyggt och en av de detaljer som får vara kvar när vi renoverar. Inget vi hade vågat oss på att prova själva men förra ägaren var lite nytänkade för sisådär 50 år sedan.
 
Det finns andra som har gjort det här tidigare. Det känns lite som en natthimmel. Jag tycker att du ska testa! Inspiration till dig:

img_8497-550x825_117648605.jpg

Modern-Cool-Bathroom-Design-by-Fir-Itaia1.jpg

Krist_Before_and_After__Master_2009_019.jpg

emilia3.jpg

3668844314_112c7e25cc_o_116260540.jpg

black-white-bathroom-design-ideas.jpg
 
Y
oj, hade missat att det fanns svar med bilder. :)

Men nu en månad senare så har jag faktiskt fått upp svart sopsäckar. Även om de säckar ner lite här och var så fick jag inte reflexkänslan att taket var så lågt så jag måste ducka.


Men är kluven...


Tanken är ju att det ska bli fiberoptik stjärnhimmel.
Gott skraj att man ångrar det svarta taket, kanske pga slitage eller något, och en dag ska måla om, hur man nu ska lyckas göra detta med sjtärnhimmel.

Fast läste precis att någon yrkesmålare lyckades ta maskeringstejp på varje 1mm punkt vilket låter helt otroligt. Men alltså så går det iaf. Iofs nu överväger jag att montera ovanifrån så då kan jag ju egentligen måla, sen trycka ner fisklinorna och knippsa dom så blir det ett rent snitt igen efter ommålningen.


Men men... Ska ta ett foto sen, inte lätt att ge mig råd utan det.
Svarta foder runt fönstret, svart golv, vita väggar, svart väggskåp... svart handfatkonsoll med vitt porslin.. vitt badkar...

Kanske blir förmycket svart sen... får photoshoppa lite kanske kanske...


ångest! men badrummet är typ det enda som inte är färdigt efter 2års renovering..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.