Hej på Er,

försöker mig på att bestämma kakel & klinker till vårt badrum, fy så svårt det är med så många varianter kakel som är snygga.
Jag har fastnat för ett antal bilder med vitt & svart kakel. I hallen utanför badrummet har vi ett svart skiffergolv.
Men min fundering nu är om jag skall välja svart golv eller inte. Det är ju supersnyggt, men är det praktiskt?
Jag har långt ljust hår & på min svarta tygmatta i nuvarande badrum så syns ju allt & blir skitigt bara jag borstat håret en gång...
Ni med svart golv, vad tycker Ni?
Snälla kom med tips, råd & inspiration! (& gärna bilder på badrum med svart golv)

TACK!! ::)
 
Varenda dammkorn syns på en svart yta, tycker man om att städa ofta kan man hålla det fräscht, annars tror jag man tröttnar snabbt.
 
Vi körde med mosaik. Mörkgrått till mellan grått. Det syns inte ett damkorn. Det mörkgråa är nästan svart.
 
Hej!

Jag är också helt emot riktigt mörka golv just på grund av dammproblemet.
Å andra sidan, om du ordnar ditt badrum så att det är enkelt att skölja av alltihop med duschen, så kanske det blir hanterbart i alla fall.

/pinebar
 
Skitsnyggt med skiffer, lägg det i badrummet också, och gör som sagt så att det är lättstädat, bara att skölja av alltihop då och då.
 
En liten notering, har man lite hårt vatten med så kommer avlagringar ganska snabbt som syns betydligt mer på svarta underlag än ljusa, då räcker det inte att bara skölja av golvet, det blir en tråkig beläggning om man inte använder medel och lite borstning eller så. Våra grannar är inte helt nöjda med svart skiffer och mosaik men fint är det om man orkar att hålla efter det.
 
Jag har svart klinkers & hitils hr jag inte tyckt det varit nått problem, städar inte oftare än vanligt. man kan nog inte säga att allt som är svart är dåligt, olika ytor & olika nyanser ger ju olika förutsättninar föra tt visa smuttsan olika bra.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=1221/3#3
 
Hej!
Vi har svart golv i badrummet och jag har inte upplevt att det ser dammigt ut eller att det skulle kräva mer städning än annat golv.

// Anna

 
  • Badrum.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är så häligt att folk svarar &tycker till. Ni är så bra, tack! ;D

Fler med erfarenheter av svart klinker/kakel på golv?
 
Vi har antracitgrått på golvet, tycker helt klart att det är snyggast med mörka golv och ljusa väggar.
 
Skulle kunna tänka mig att ett blankt kolsvart golv skuylle kräva lite mer städning, men själv lade jag in matt svart klinkers med lite ojämn yta och färgskiftningar när jag renoverade mitt badrum. Inte uppmärksammat damm på golvet hitintills, städar det 1 ggr/vecka.

 
Jag har svart marmor med med vita ådror och det är omöjligt att se damm etc. Det ser alltid städat ut.
Mörka golv med ljusa väggar tycker jag också är klart snyggast.

Här kommer en idolbild på min lilla toalett.
(tröskeln är ej klar ännu och skivan ovanför toaletten är bara tillfälligt ditlagd)
 
  • toa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en lite fundering

Ska köra svart högblankt 10x10 klinker i badrummet

Många säger att det blir lätt dammigt
Men min fundering är
Är det lättare att ta bort kalk från blank klinker mot matt klinker?
Även vad skulle ni rekommendera för färg på fogen, mest för att inte störa sig på kalket
 
Vi har högblank svart 10x10 i vårat gäst WC, snyggt men varje vattendroppe och dammkorn syns, städar av det väldigt ofta. Har svart/mörkgrå matt klinker i badrummet, behöver nästan inte städas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.