Vi funderar på att byta till kabellister när vi tapetserar om vardagsrum och hall, alltså lister att dra kablarna i man lägger de ovanpå och lägger på något som döljer. Har hittat ett ställe som har detta i sortimentet. Hur svårt är det att byta lister? Jag bygger alltså inget hus och både jag och sambon har väl ungefär tummen mitt i handen (det skäms jag dock inte för alla kan inte vara bra på allt!) och är totalt okunniga om sånt här till på köpet. Så jag rådfrågar ödmjukast expertisen här, borde vi låta någon annan göra det?
 
Lägger dem på vadå?

Menar du lister som man kan ha kabel i, ser på ytan ut som vanliga golvlister? Eller menar du kabelrännor som antingen klistras eller spikas fast ovanpå golvlisten?

Hur som haver, ska du byta ut de existerande listerna så behöver du bekanta dig med geringssågen, för att få till hörnen. Inte så svårt. Men är ni riktigt riktigt ohändiga, ja då kommer det se ut som skräp.
 
Det är lite pyssligt bara. Har satt självhäftande kabellister i vårt hus att dra både lampsladdar och högtalarkablar i. Till de fanns även hörn och T-bitar att köpa, så man behövde inte gera. Lycka till!
 
Tack för era svar. Jag menar lister inte kabellister, kanallister hette det visst. Tror vi kommer att låta någon annan göra det faktiskt, det känns som att jag inte har ork att sätta mig in i det just nu. Man lägger i kablen i listen och så sätter något ovanpå listen så att det döljs förklarade han i affären som jag pratade med, men vi ska åka dit imorgon troligtvis och kolla då har vi nog mer klart för oss hur dessa ser ut.

Bifogar en länk till vilka lister jag menar.

http://www.abi-tra.se/sortiment/kanallist_index.php
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.