Hej alla.

Jag är på jakt efter någonstans där man kan köpa en liten U-formad aluminiumregel för att göra spår som jag ska kunna sätta upp en tunn skiva i.

Innermåttet ska bara bara 10mm i bredd. Tjockleken är inte så viktig (tror jag).
Jag bifogar en bild för att visa vad jag behöver.

Har sökt lite på nätet men hittar bara liknande reglar i aningens större format för att sätta upp väggar och så är det runt -30°C kallt ute så jag har inte engagerat mig i att åka runt och fråga på diverse bygghandlar riktigt än. :D

Tänkte fråga er proffs om lite hjälp först om ni vet några butikskedjor som säljer det jag söker innan jag ger mig ut i kylan.
Om det finns något bättre och/eller billigare material än just aluminium är även det intressant.

Ha det!
 
  • list1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vanliga bygghandlare blir nog en nitlott, prova med firmor som säljer profiler.
 
Har köpt liknande hos vanlig järnhandlare, det är standardprylar.

Aluminium är säkert det bästa, om man inte vill gå till en specialfirma och be dem knäcka till något i rostfritt.
 
Bra tips med järnhandel istället för bygghandel, ska kolla upp det. d^_^b

Rostfritt är nog onödigt i detta fall, har nog inte behov för det faktiskt såvida det inte är billigare vilket jag inte tror det är. Men ska ha det i åtanke till kommande projekt.

Tack för hjälpen! Nu slapp jag bege mig ut i kylan i onödan! :wow:
 
Bauhaus med flera kör stora ställ med profiler, de har för modligen en u-profil då den är rätt vanlig. Sen om du har nära till en Bauhaus eller ej är en annan sak...

// Mats
 
Jodå, det finns Bauhaus här i närheten. Ska ta en kik när jag passerar nästa gång.
Försökte kolla på deras hemsida men de har ju inga produkter på den. :(
 
Bauhaus har definitivt sådana profiler. Jag tror dock att de har "standardmått" utvändigt så att de är 10, 15, 20 mm utvändigt. Kanske att det kan funka med 12mm om det finns, den borde kunna vara ungefär 10 invändigt.
 
ElSmisko skrev:
Jodå, det finns Bauhaus här i närheten. Ska ta en kik när jag passerar nästa gång.
Försökte kolla på deras hemsida men de har ju inga produkter på den. :(
Om Bauhaus hemsida kan man ha många långa diskussioner som oftast mynnar ut i att den endast är användbar för att ta reda på öppettider samt sparar lite skog då man kan kolla reklambladet online.... ;)

Har man tur med bra personal i "sitt" varuhus brukar det gå bra att ringa och fråga dock, ibland måste man ha tur med vem som svarar men har man det kan man få lagerstatus på det mesta

// Mats
 
Har varit ut till Bauhaus och införskaffat mig dessa profiler nu. Det fanns inte med 10mm innermått, 12mm var närmaste jag hittade men det fungerar det också, får finjustera lite mer manuellt bara.

Tack för hjälpen alla! d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.