Hej! En kollega till mig har haft problem i huset dem hyr en tid, fogarna o duschrummet har släppt vart efter och dem har visat hyresvärden detta men inget har gjorts. Nu idag fick jag se några bilder från duschen och jag kände mig tvungen att dela med mig av det här för er åsikt?
Dem har alltså slutat att använda duschen för ungefär 4 veckor sedan, rest bort och nu kom dem hem efter 2 veckor och det ser ut såhär.
Rimligt med svampar i duschen?
Är den bruna beläggningen hussvamp?

Någon som har erfarenhet av sånt här?
 
  • Mögelsvamp växer i hörnet av en duschkabin med blå kakelvägg och vit fog som släppt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mögel och skador på fogar i en dusch med synlig bruna beläggningar och svarta prickar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En ordentlig rengöring med typ klorin skulle göra susen på det där....
Tror det bara är smuts, tvålrester, hudavlagringar m.m samt lite svartmögel och svamp som fått växa till sig.
Sen ser det väl ut som badrummet sett sina bästa år......15 - 20år gammalt?
 
J Jörgen Ö skrev:
En ordentlig rengöring med typ klorin skulle göra susen på det där....
Tror det bara är smuts, tvålrester, hudavlagringar m.m samt lite svartmögel och svamp som fått växa till sig.
Sen ser det väl ut som badrummet sett sina bästa år......15 - 20år gammalt?
Jag vidarebefordrar informationen, tack för svar.
 
Från min amatöra synpunkt så tippar jag att det finns mycket fukt bakom kaklen/ i konstruktionen. Inte börjar det växa svampar om man använder en duch, ännu mindre ifall den står oanvänd.

Badrummet är trolitvis slut och behov av sanering och renovering. Ifall jag skulle vara i hans situation, så skulle jag småningom sakta börja söka ny hyresbostad ifall inte hyresvärden vill renovera. Tänker främst på hälsan.

Men jag är också nojjig för mögel och sånt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.