Okunnig som man är funderar jag hur man får bort svalp i brineledning? Låter som vågor där inne så antar att jag har luft i systemet
 
Man behöver pumpa runt köldbärarvätskan med en mindre tunna och avluftningsutrustning inkopplad så att all luft kommer bort. Installatören har detta.
 
J Josth skrev:
Man behöver pumpa runt köldbärarvätskan med en mindre tunna och avluftningsutrustning inkopplad så att all luft kommer bort. Installatören har detta.ja m
J Josth skrev:
Man behöver pumpa runt köldbärarvätskan med en mindre tunna och avluftningsutrustning inkopplad så att all luft kommer bort. Installatören har detta.
ja men de gjorde han ju bara för några veckor sedan? Pumpen har bara suttit inmonterad typ 4 veckor
 
Röris måste pumpa åt båda hållen och den måste vara en bra fart på en pump, för att få ut luften som ställer sig i topp innan det åker ner i botten av hål. Det duget inte med KB-pumpen, den är för klen.
 
Han kanske misslyckades att få ut all luft? Det är ganska svårt att få ut luften som först finns i mikrobubblor innan de bildar hela luftfickor. Man måste pumpa länge. Kontakta installatören igen och berätta vad du hör om det inte blir bättre.
 
J Josth skrev:
Han kanske misslyckades att få ut all luft? Det är ganska svårt att få ut luften som först finns i mikrobubblor innan de bildar hela luftfickor. Man måste pumpa länge. Kontakta installatören igen och berätta vad du hör om det inte blir bättre.
Okidoki! Två dagar nu har det skvalpat som fasen i brineledningarna
 
Två alternativ:
Antingen så gjorde han inte tillräckligt bra jobb 4 veckor sedan eller så får du in ny luft i systemet.

Oavsett så bör du kontakta installatören så att han får åtgärda det.
 
H
sebbe_j sebbe_j skrev:
Okunnig som man är funderar jag hur man får bort svalp i brineledning? Låter som vågor där inne så antar att jag har luft i systemet
Är det nyinstallation?

Då är det backjobb från installatören.
 
H H-Thomasson skrev:
Är det nyinstallation?

Då är det backjobb från installatören.
4 veckor sedan pumpen blev installerad
 
Skicka krav på både whiskey och sömntabletter till leverantören ifall Du inte orkar sova i oväsendet.
 
H Hybro skrev:
Skicka krav på både whiskey och sömntabletter till leverantören ifall Du inte orkar sova i oväsendet.
😂
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Två alternativ:
Antingen så gjorde han inte tillräckligt bra jobb 4 veckor sedan eller så får du in ny luft i systemet.

Oavsett så bör du kontakta installatören så att han får åtgärda det.
 
J jonaserik skrev:
Röris måste pumpa åt båda hållen och den måste vara en bra fart på en pump, för att få ut luften som ställer sig i topp innan det åker ner i botten av hål. Det duget inte med KB-pumpen, den är för klen.
 
J Josth skrev:
Man behöver pumpa runt köldbärarvätskan med en mindre tunna och avluftningsutrustning inkopplad så att all luft kommer bort. Installatören har detta.
 
H
Ring installatören så får han får han göra om sitt jobb riktigt denna gång.

Har han monterat avlufrare på högsta punkten på stig & retur på brainen? Om inte så säg åt han att göra det rätt & riktigt denna gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.