Har försökt då bort lukten genom att:

1. Tvätta alla ytor med ättika
2. Lämnat små skålar med ättika i klädkammaren en vecka
3. Målat om tak och väggar

Men lukten finns kvar. Till råga på allt så har huset mekanisk ventilation med ett av rören placerat i klädkammaren som blåser ut luft i den.

Ikväll satte jag in små skålar med kaffepulver.

Flyttade in i augusti och sedan dess har lukten varit där. Vet att den tidigare ägaren brukade ha svettiga arbetskläder i klädkammaren då han sa att det var så effektivt med ventilationsuttaget som fanns i den.

Har ni några idéer? Behöver ju inte vara tidigare ägarens svett.
 
Är du säker på att den sura lukten inte kommer via ventilationen.

Sedan kan jag ju inte låta bli att undra, den luft som blåses ut i klädkammaren, var tar den vägen? Var finns frånluftsventilationen, också i klädkammaren? Annars borde ju den sura lukten följa med "friskluften" ut i lägenheten?

Och om ventilationen är så effektiv, då borde eventuell sur lukt försvinna fort, eller knappt märkas, så jag gissar på att lukten kommer från ventilationssystemet.
 
Det är nog så att röret suger ut luft ur klädkammaren? I så fall måste det kunna komma in luft också, t ex under dörrbladet. Annars sugs luften från vind och/eller krypgrund och där kan det finnas saker som luktar konstigt. Prova med att låta dörren till klädkammaren stå på glänt ett par dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.