Efter att ha slitit en timme med att få mattan ren katthår och allt annat som hör barnfamiljer till
så känner jag mig i desperat behov av ett damm sugarmunstycke som funkar bra på mattor. Det borde väl finnas någon som hittat ett som funkar som kan rekomendera det och var det finns att köpa.
 
Katthår invävt i mattan är bland det svåraste som finns att bli av med. Jag använder ett dammsugarmunstycke som heter Twinner som funkar bättre än de flesta originalmunstycken, men katthår sitter där de sitter... Till det behövs närmast en mekanisk bearbetning i form av ett dammsugarmunstycke med roterande borste som drivs runt antingen elektriskt eller av luftströmmen, bl a Volta har sådana och säkert några fler tillverkare. Brukar kallas Turbomunstycke, motormunstycke eller liknande.
 
jag har ett som funkar bra som bara den. har både hund och katt och det är lätt att få bort hår från mattorna.
Det är ca 20 cm brett och underdelen består av en matta med röda strån som fångar upp håret effektivt. Svårt att förklara men jag ska lägga upp en bild.
 
electrolux ocygo har vi - med roterande munstycke.

Den är förresten perfekt till gamla knögliga golv med massor med springor - borstar överallt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.