Sprang på detta på nätet idag: sugru.com. Har någon av er andra testat?

En silikon-massa som verkar vara bra till det mesta. Ser framför mig att de vassa vingmuttrarna som håller fast mitt "sub-fence" på sågen är en kandidat för ett test.
 
M
Hmmm... Verkar faktiskt ganska bra vid första anblick....
 
Cool produkt! Den sätter jag på önskelistan :)
 
Sett på YouTube att en del blandar eget.
Silikon och Maizena (majsmjöl), är hemligheten. Lika delar av de båda ingredienserna, men med mer majsmjöl torkar det fortare och blir mindre hållbart. Kan nog vara bra att kunna blanda ihop själv, om det behövs mycket.
http://www.youtube.com/watch?v=YKw8pxgPJFU
 
ullberg
Enligt "instructable:n" ovan så är det lite skillnad på Sugru & Oogoo, inte jättestora men en del. Jag lär beställa lite Sugru och vid tillfälle prova att göra egen Oogoo. Tack för tipset!

/U
 
Jag har testat Sugru och är riktigt nöjd. Har kletat fast det på ett kastrulllock av glas med metallring (blanka fina ytor), så att jag kan hålla fast locket med tummarna när jag häller av vatten (väldigt varmt annars). Efter ca 1 år av kokande (värme) och diskande i maskin så sitter det fortfarande på plats. Det har lite gummikänsla när det stelnat, men var väldigt formbart när man bröt förpackningen. Har inget att klaga på!

Jag har också testat att göra egen med Silikon och Maizena, men fick inte till bra konsistens. Det klibbade nå så jävulskt, klumpade sig i mindre klumpar (inte en stor som häftmassa) och var ett helvette att få bort sen (gjorde det i badrummet dumt nog). Kanske hade jag fel typ av Silikon men jag har inte velat testa igen..
 
Jag har gjort eget och det funkar bra. Rekommenderas.
 
barrmarr skrev:
Jag har testat Sugru och är riktigt nöjd. Har kletat fast det på ett kastrulllock av glas med metallring (blanka fina ytor), så att jag kan hålla fast locket med tummarna när jag häller av vatten (väldigt varmt annars). Efter ca 1 år av kokande (värme) och diskande i maskin så sitter det fortfarande på plats. Det har lite gummikänsla när det stelnat, men var väldigt formbart när man bröt förpackningen. Har inget att klaga på!

Jag har också testat att göra egen med Silikon och Maizena, men fick inte till bra konsistens. Det klibbade nå så jävulskt, klumpade sig i mindre klumpar (inte en stor som häftmassa) och var ett helvette att få bort sen (gjorde det i badrummet dumt nog). Kanske hade jag fel typ av Silikon men jag har inte velat testa igen..
Annars är det praxis att linda en släng över lock och handtag. Släng = kökshansduk
 
Gurkan_1963 skrev:
Annars är det praxis att linda en släng över lock och handtag. Släng = kökshansduk
Och nu slipper jag det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.