Hej!

Jag är väldigt, väldigt sugen på att skaffa en Wagner project 115 :D
http://www.wagner-group.de/portal/color_project_115_en_wag,244914,365.html
Funderar på om det är fler som är intresserade av denna eller något annat ur Wagners sortiment...
Det vore ju kanon om vi vore fler som kunde beställa samtidigt, direkt från tyskland eller från någon nätbutik i USA.
Jag själv bor i Värmland, en liten bit utanför Karlstad, skulle någon bo en längre sträcka därifrån så blir det väl fråga om att skicka varorna vidare med tex bussgods, har dålig koll på detta inuläget, någon kanske är mer insatt...
Tänkte bara att på detta vis kolla av om fler går med samma tankebanor. :confused:
Mvh // Mixar´n
 
Ja! Där är den ju! Har ju letat efter Paint Crew Plus i europa, och inte så konstigt att man inte hittat när den bytt namn! :)

Hittade den för 300 EUR plus 20EUR frakt på conrad.de, så personligen tjänar jag nog inget på att beställa tillsammans, men tackar för upplysningen.

Dock ser jag nu att dom inte specat den för fasadfärg, vilket jag ju hade tänkt använda den till. Är det bara vissa färgtyper som inte funkar, eller någon annan anledning till att man inte ska köra utomhus?

Får maila och fråga.
 
Vad blir det för pris inkl allt?
 
Nope, inom EU är det tullfritt. Säljer firman dessutom inte vansinnigt mycket prylar till Sverige eller bryr sig mindre om regler så kommer du undan med tysk mums i stället för svensk ;)
 
Har fått svar från esska.
De går ner tio % om man beställer fler än två st.
Frakten är dock inget de kan påverka säjer de, varorna skickas direkt från fabrik i Tyskland till kunden...
Vad Conrad.de anbelangar så lämnade de ingen mängrabatt-whatsoever! till svenska kunder (kan iofs pratat med en riktig "vrång***" till säljare men, men..
Den kontakten tar jag inte igen!
Fortsätter leta vidare, kanske någon mer som gör detsamma... / Mixar´n
 
Redigerat av moderator:
Den verkade lovande... Kan man spruta både olje och vattenbaserade färger med den?
 
Ursäkta, mattiasp!!!

Masses: Svar ja!
Det enda som inte är rek. är slamfärger, eftersom de innehåller micropartiklar så kommer de inom en snar framtid slita ut sprutan.

Hade alldeles nyss kontakt med Patrik på eeska och man måste upp i kvantiteter på 10 sprutor och uppåt för att få bättre "ansade" rabatter.
Jag har redan två till plus mej som är intresserade och priset från esska i nuläget är: 2740:-
plus frakt.De skickar helst dessa varor på pall pga. fraktskaderisken, en pall kostar ca: 1500:-
Detta är ungefär var vi står nu.
// Mixar´n
 
Redigerat:
Såg den på amazon oxå men man måste nog köpa en rätt så dyr trafo för att driva den, 7-800w gissar jag. Om jag tolkat USA inköpen rätt så får man räkna med att lägga på x1,7 på priset för frakt och tull + en trafo och då gissar jag att man inte sparat så mycket, speciellt om den strular....

Men helt klart är det på tok för stor prisskillnad för att man ska begripa vad som motiverar det dubbla i Sverige....
 
Jaa! Har suttit några timmar och surfat runt. Och var nära på att beställa från esska när jag insåg att momsen inte var pålagd.. damn.

Man blir ju sugen på en direkt, och har stort behov i närtid. Så har du sammanställt nått mixxarn? Frakt inom sverige borde ju inte bli såå dyrt. Jag e på!

/Peter
 
Jag kommer att beställa från esska i mitten på kommande vecka (39)
Skicka mej ett pm rörande vilket fraktsätt du skulle vilja använda från mej till dej och hur du vill lösa det med betalningen,så får vi se om det är genomförbart.
Angående priset så håller jag fortfarande på att förhandla med Patrik om att få ner det ytterligare (ev momsen...)
Men även om jag inte får ner det ytterlligare så kommer jag att beställa på - typ- onsdag till veckan.
Mvh // Mixar´n
 
Hej igen Mixarn! Efter ytterligare några timmars surfande kom jag fram till att wagner W860 E var den jag skulle ha. Jag har ju lite finsnickarfasoner, så det blir mycket element, fönster, dörrkarmar och möbler. Då var tydligen inte Project 115 den bästa. Så jag har beställt en w860 från esska teknik. Det ordnade sig med momsen, så bara att se vad som kommer fram. Jäkligt spännande.

Hoppas det ordnar sig med det andra. Man skulle själv börja importera och sälja sånt här. Vissa utvalda produkter som är ett måste för hus-fixxaren/renoveraren. Typ IKEAS flytta hemifrån kit, men för husfixxare... Om man orkat pyssla med hemsidor och webshoppar så kanske..

Hoppas det ordnar sig för er andra!
/Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.