Hej.
Någon som vet på ett ungefär kvm pris på subfloor? Mailade dom och de ville komma hit för att ge ett pris men orkar inte ha någon här just nu så vill bara veta på ett ungefär.
Någon som vet?
 
Hej,

Lade in lågbyggande subfloor i ett rum i källaren i våras (ca 24 m2, rum i vinkel). Ingen isolering eller ventilerat golv. Stålreglar (11mm) , justerbara plastskruvar, betongskruv för infästning samt monteringsverktyg landade på ca 6800 kr, så omkring 280-300 kr/m2.

Beställt lokalt via Beijer Byggmaterial, efter beräkningsverktyget på Subfloors hemsida.
 
M moloko skrev:
Hej,

Lade in lågbyggande subfloor i ett rum i källaren i våras (ca 24 m2, rum i vinkel). Ingen isolering eller ventilerat golv. Stålreglar (11mm) , justerbara plastskruvar, betongskruv för infästning samt monteringsverktyg landade på ca 6800 kr, så omkring 280-300 kr/m2.

Beställt lokalt via Beijer Byggmaterial, efter beräkningsverktyget på Subfloors hemsida.
Okej och då la du in det själv?
Jag behöver nog någon som gör det åt mig..
 
J JohannaAC skrev:
Okej och då la du in det själv?
Jag behöver nog någon som gör det åt mig..
Japp, jag lade in det själv, första gången jag lagt golv.

Underligt hur mycket "första gången"-arbete det blivit de senaste 10 månaderna sedan man blev husägare... 🤔😁
 
M moloko skrev:
Japp, jag lade in det själv, första gången jag lagt golv.

Underligt hur mycket "första gången"-arbete det blivit de senaste 10 månaderna sedan man blev husägare... 🤔😁
Jag har verkligen tummen mitt i handen…
var det svårt att regla upp?
 
J JohannaAC skrev:
upp
Inte särskillt...

Placera ut stålreglar, stoppa i plastskruv, borra hål i betongen, fästa betongskruv, justera höjd på reglarna genom att skruva på ställskruvarna i plast. Sedan kapa ställskruvarna i höjd med reglarna.

Inte direkt svårt men mycket repetativt arbete...

Renovering med exponerade golvspår för installation eller nivelleringsarbete, i ett tomt rum med en bardisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
M moloko skrev:
Inte särskillt...

Placera ut stålreglar, stoppa i plastskruv, borra hål i betongen, fästa betongskruv, justera höjd på reglarna genom att skruva på ställskruvarna i plast. Sedan kapa ställskruvarna i höjd med reglarna.

Inte direkt svårt men mycket repetativt arbete...

[bild]
Ser ut som en bra arbetsplats med nära till förfriskningar 😎
 
  • Gilla
moloko
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.