Hej,
har införskaffat Uponor evalPEX 12mm för att läggas i skenor och sen flytspacklas in för att sen få klinker på. Har en el-Push12 som ska ersätta en gammal platt radiator i köket som är på 15 kvm. Har precis slitit bort den svartvit-rutiga linoleummattan. Jag slet också bort en ganska tunn masonitskiva (4-5 mm) och någon form av lummpapp.

Det som återstår som golv är en till tunn masonitskiva som ligger på något sorts trägolv, jag tog bort en liten bit masonit och träet under ser ut som fura ca 25 mm och jag måste väl säga att golvet inte är helt formstabilt. 2/3 har detta trägolv (utgrävt men ej uppvärmt bergs/källarutrymme under) och 1/3 har betong/flytspackel (platta på mark? i alla fall ingen källare under).

På betonggolvet låg en ca 1,2m x 4m lång och tunn "el-matta" under linoleummattan för för att det inte skulle för idiotkallt just där. Mina frågor är: Visst måste jag styva upp golvet innan det flytspacklas?, Lägger jag även över betongen för att slippa nivåskillnad?, Typ av skiva Minerit, gips? Ska jag lägga någon "spärr" el andandes skiva av något slag över betongen? Vill bygga så lite som möjligt på höjden. Har bergvärme. Otroligt tacksam för svar! /Oviss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.