Skulle vilja ha lite tips om vilka företag som säljer styrsystem till flisanläggningar, gärna med lambda.
Erfarenheter av styrsystem ni använder?

Har en anläggning men är inte nöjd med styrningen.

Har försökt googla med inte hittat så mycket intressant... bara hela anlägningar.
 
Redigerat:
Den verkar intressant synd på språket bara :) Finns det nån produkt med svensk info? Eller engelsk...
 
Googla på tm3006. Verkar sitta i Pelletsbrännare.
 
Sundelin har ett PM att läsa
 
Vad finns det mer för universal styrningar med lambdasond?
TM3006 måste väl ha någon konkurent?
 
Jag har en gammal dator øver.
Finns det program før att styra med den istællet?
 
Det var fina prylar pr95.
Undrar vad det kostar?

Jag har tänkt lite till på saken.
Jag skulle ju kunna behålla befintlig styrning och endast ha något program som finjusterar hastigheten på fläkt och skruv i andra hand i serie med befintlig styrning med hjälp av lambdasond och kanske rökgastempsensor.

Finns det nånn hacker här som kan skriva ett sådant program?
Programmet skulle i bästa fall styra fläktmotor och skruvmotor med frekvensomriktare kopplad till datorn.
Om det är svårt , så kan man nöja sig med pulsfunktion.
 
Har du en yrkesskola i närheten kan du ge dem ett projektuppdrag
skaffa alla delar som behövs-lärare och elever tycker om verkliga situationer uppgifter.
Nackdelen är om man senare vill ha support
Annars finns det säkert företag firmor kanske någon i bekantskapskretsen som kan
göra ett plc program/styrning kundanpassat tyvärr brukar det bli ganska dyrt innan allt är klart.
Bäst är om man kan hitta en färdig lösning allt på en gång även om det finns funktioner som man inte behöver
Sök på nätet eller försök med någon lokal firma i närheten som håller på med automation
så får du en uppskattning av kostnaden för ett anpassat styrsystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.