A
Jag försöker hitta någon snygg lösning som gör allt i ett typ nest https://nest.com/thermostats/ , men den faller på en del saker. Belysning, fläkt, och elektrisk golvvärme är inte valt ännu (blir mest troligt elektriskt, kan bli vatten men sannolikt inte). Det gäller badrum

-Gärna allt i ett och lättstädat, typ glas/touch
-Inget krav på radio för exvis z-wave eller automatisering
-Fläkt ska aktiveras via knapp eller rörelsesensor (on/off) timer för avaktivering, går inte detta kör jag på en vanlig fuktstyrning för att slippa knappen
-Belysning ska aktiveras via rörelsesensor, men möjlighet att reglera styrkan på belysningen, timer för
avaktivering (jag har inte hittat någon rörelsesensor som har dimmer och on/off i snyggt utförande det är plast och små fula vreden)
-Golvvärmen ska gå att ställa in (med sensor i golvet, inga krav på mätning av lufttemperatur)

Någon som har gjort något liknande och kan tipsa? Eller kanske kan tipsa om produkter som ni gillar?

mvh
 

Bästa svaret

L
Fläkt kan aktiveras på olika sätt via belysningen och har timer och fukt styrning i sig
Den här är rätt bra , men kolla priserna ,kan skilja en del

www.vvsochbad.se/Elartiklar-Badrumsflaektar-Fresh--Fresh-Badrumsflaekt-Intellivent-2-0-Vit-364572.html?gclid=EAIaIQobChMIg_K17of91wIVCLcbCh2ojAWyEAQYAiABEgIlx_D_BwE

Belysning ; aktiveras med en eljo som har rörelse och dimfunktion i sig , har en själv
www.elbutik.se/category.html/trend-rorelsevakt

Det med termostat för golvet finns en uppsjö av , med elektronik och massa finesser i
men behövs normalt inte
Dom brukar följa med i paketen för GV , men du kan köpa V-kabel och termostat separat
 
A
L Liteavvarje skrev:
Fläkt kan aktiveras på olika sätt via belysningen och har timer och fukt styrning i sig
Den här är rätt bra , men kolla priserna ,kan skilja en del

www.vvsochbad.se/Elartiklar-Badrumsflaektar-Fresh--Fresh-Badrumsflaekt-Intellivent-2-0-Vit-364572.html?gclid=EAIaIQobChMIg_K17of91wIVCLcbCh2ojAWyEAQYAiABEgIlx_D_BwE

Belysning ; aktiveras med en eljo som har rörelse och dimfunktion i sig , har en själv
www.elbutik.se/category.html/trend-rorelsevakt

Det med termostat för golvet finns en uppsjö av , med elektronik och massa finesser i
men behövs normalt inte
Dom brukar följa med i paketen för GV , men du kan köpa V-kabel och termostat separat
Hej tack för svaret, ska kika på liknande fläktar

Exakt en sån PIR dimmer jag är ute efter, men i ett snyggare utförande och gärna allt i ett :), jag lägger till denna på listan utifall att jag inte hittar något kanonsnyggt (tänkte vräka på med lite lyxigt inre) typ men denna saknar PIR och reglering av termostat, https://www.livoloworld.com/livolo-triple-touch-dimmer-switch-vl-c70111d-11
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.