Hej,
letar förtvivlat efter en tråd jag minns från i våras om någon som ville styra reläer/uttag via nätverk. Minns att någon la in ett svar med en länk till en mycket prisvärd "reläburk" med ethernetport som gick att styra via vanlig browser. Vill ordna så att jag kan slå på och av valda enheter hemma fjärrstyrt via vanlig browser, har hittat några burkar men dom är alldeles för dyra, någon med idéer?
 
Finns ju många varianter för att styra via telefonuppringning, även med sms. Men det vill du inte ha?
 
Snorunge skrev:
Nått sådant?
Japp, i princip men med US$355 på prislappen är den inte intressant tyvärr.
 
Hur har det gått i jakten på I/O-styrning??

Någon mer som har tips och ideer på att styra sitt hem på trevliga sätt från datorn/internet??
 
He he... ni är på hugget och levererar!! Jag har också efter en inte allt för lång efterforskning hittat dessa och känner att Telldus ligger bra till. Den nätverksuppkopplade känns riktigt intressant. Angående bra programvaror till det så hittade jag Switchking. Vad finns det för fler rekommenderade kandidater??
 
Jag har kört telldus med diverse olika mottagare (både dyra (nexa) och billiga) i drygt ett års tid och jag måste säga att jag är besviken. Det är inte pålitligt. Nu har jag förvisso tellsticken utan extern antenn. Det blev bättre efter att moddat den men den missar av/påslag emellanåt ändå.

Andra med samma problem?
 
Hej,

Jag kör också tellstick, Duo:n som jag styr med Switchking. Tycker det fungerar bra. Har hänt på nån enhet att den missat signalen men oftast inte. Det löstes genom att jag ställde in switchking att skicka fler signaler till just den enheten.

Edit: Jag hade lite mer problem med missade signaler i början då jag hade tellsticken inkopplad med en USB Förlängningskabel. Men sen jag satte den direkt i datorn så fungerar det mycket bättre.

Mvh Håkan
 
Hej!
En mycket intressant tråd måste jag säga!
Jag visste inte att man kunde styra sitt hem med sådana här saker och blev med ens lite intresserad.

Men hur dyrt och svårt är det egentligen att koppla in? och vilka begränsingar finns i huset? vi bor i ganska gamal villa (1978).

Skulle vara lite intressant att får höra lite synpunkter och tankar även om detta!

Mvh tharnstrom77
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.