Har insett att jag och familjen sitter på en "guldgruva" med en avstyckningsbar tomt som bara väntar på att bli bebyggd  ;)
Den avstyckade tomten (förhandsbesked från kommunen finns) blir en skafttomt med ganska långt skaft (ca 30 meter) och totalt ca 744 kvm. Tomten är mestadels skog på berggrund (antar jag) och något sluttande.
Till min fråga; hur kommer jag "igång"? Jag skulle behöva råd och hjälp med att förstå vilken typ av hus som passar och hur mycket markarbete som krävs för att få till en fungerande tomt för barn och vuxna. Arkitekt? Markarbeten, etc? Kostnader ca?
Då tomten lutar från stamavloppet måste vi antingen pumpa avloppet "uppåt" eller lyckas komma överens om ett servitut med grannarna nedanför. Om någon har erfarenhet av att pumpa avloppet, hur har det fungerat?

mvh

/Per
 
Förstår inte riktigt frågan? Ska ni bygga själva på er avstyckade tomt eller bara stycka av den och sälja den??

Vi köpte en tomt av några på en annons och skötte allt jobb med avstyckningen själva. Givetvis väljer vi vilket hus vi vill bygga. De som styckar av har inte lagt sig i överhuvudtaget angående husval, markarbeten osv. Vi sköter allt sånt själva. Vi har ett avlopps servitut från deras huvudfastighet som går över våran tomt och det ser jag inte som några problem!

Förklara gärna mer vad ni menar med att ni ska sköta allt jobb med val av hustyp osv!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.