Hej
Har ett stuprör som slutar strax över dagvattenledninga( 40cm). Dagvattenledningen är inte direkt under själva stupröret. Hur skall jag gå tillväga för att ansluta detta pop ett bra sätt och vad behöver jag för artiklar?
 
Du behöver förlänga rören...
Och vi kan inte svara på hur eller med vad, utan en bättre beskrivning av hur det ser ut, eller ett par bilder
 
Kanske läge med en lövrens??
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Du behöver förlänga rören...
Och vi kan inte svara på hur eller med vad, utan en bättre beskrivning av hur det ser ut, eller ett par bilder
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Du behöver förlänga rören...
Och vi kan inte svara på hur eller med vad, utan en bättre beskrivning av hur det ser ut, eller ett par bilder
Stuprören är ca 85 mm och dagvattenröret ca 110 mm i diameter
 
  • Stuprör på en vit vägg bredvid ett dagvattenrör med blått lock i marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
martin7805 martin7805 skrev:
Stuprören är ca 85 mm och dagvattenröret ca 110 mm i diameter
vad behöver jag och hur kopplar jag ihop detta?
 
martin7805 martin7805 skrev:
vad behöver jag och hur kopplar jag ihop detta?
Här kommer en bild till
 
  • Avloppsrör i marken med en anslutning till ett stående grått rör och en blå kork på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du gräver lite kring PVC-rören så ser det ut som de kan anpassas så du kan montera en lövrens som passar mot stupröret.
 
A AndersS skrev:
Om du gräver lite kring PVC-rören så ser det ut som de kan anpassas så du kan montera en lövrens som passar mot stupröret.
Behöver jag inget påskjutsrör också ?
 
Gräv rent mera kring PVC-rören och ta en bild så kommer någon beskriva vad du ska göra och vad som behövs, beror även på valet av lövrens. Ska den spola ut skräpet ellet vill du få det i en behållare där du tar upp det?
 
martin7805 martin7805 skrev:
Behöver jag inget påskjutsrör också ?
Oftast enklare att montera lövsil om man har påskjutsrör.
 
A AndersS skrev:
Gräv rent mera kring PVC-rören och ta en bild så kommer någon beskriva vad du ska göra och vad som behövs, beror även på valet av lövrens. Ska den spola ut skräpet ellet vill du få det i en behållare där du tar upp det?
vill få det i en behållare där jag tar upp det
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Oftast enklare att montera lövsil om man har påskjutsrör.
Påskjutsröret verkar vara 100 mm medans min stuprör är 85 mm. Passar verkligen detta. Hittade inget påskjutsrör med mindre dimension
 
Det borde vara 87mm (standard lindab) planja har 90mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.