Hej,

I juni köpte vi en 396cm studsmatta på Biltema efter lite marknadsanalys.
Studsen är fin och den hade nät och skyddskant och till hyfsat pris 2000.
En Berg för 10 papp kändes inte som value for money.

Men det blåa kantskyddet sitter inte kvar runt ramen när man studsar.
Väldigt irriterande och vill gärna få lite tips om någon har gjort en mod/tweak för att ordna den saken.

Tacksam för tips på detta I-landsproblem
 
Åsa Lund
Reklamera eländet
 
Jag tror inte det hjälper mot att kantskyddet ramlar av. :)
Funderar på att sätta gummisnoddar/resår och sy fast det i ramen eller öglorna för fjädrarna.
 
Det vi har sitter på plats rätt bra. Har du dragit åt snöret ordentligt?
 
Åsa Lund
Om man har monterat efter anvisning och skyddet trots allt inte sitter kvar så är produkten inte säker att använda. Det är ett konstruktionsfel som jag tycker att man kan reklamera.
 
Ska göra ett försök att dra åt snöret med lite mer kraft denna gången.
 
Helt ot så förlåt..men vi köpte en berg favorit. Absolut dyrare än andra märken men stor skillnad på hur grejerna känns samt just kantskyddet som heltäcker fjädrar och allt oavsett mkt hopp. Är riktigt nöjd! Som referens har jag hjälpt till att sätta ihop och hoppat lite på en från jysk.
 
Vi har en studsmatta med superduperkvalitet från Biltema, vi...
 
Det var stegen som ställde till det. Jag gjorde två öglor av rep som jag trädde över ramen och satte hände stegen i dessa. Nu glider inte kantskyddet av. Dessutom kunde jag dra åt snöret en decimeter eller två.

Som en avdankad elitgymnast i veteranklassen tycker jag att studsen är fin på Bilteman. Ingen större skillnad mot en Berg. När jag provhoppade Berg Favorit så knakade den lika mycket om man vill ta det som en kvalitetsindikator.

Berg har ett toppenkantskydd inget snack om den saken. Priset på Berg kan i allafall inte jag motivera.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.