Hejsan

Någon som vet om det finns någonstans i Göteborgsområdet med omnejd (upp till 15 mil typ) där man kan hyra en stubbfräs av rejälare modell, självgående eller för minigrävare?
 
Hejsan

Tack för tipsen!

Det är något i still med stubbegubbens jag skulle önska, men i brist på annat kan ju landvetters kanske vara ett alternativ.

Får prova att slå gubben en signal.
 
thomasx skrev:
Hejsan

Tack för tipsen!

Det är något i still med stubbegubbens jag skulle önska, men i brist på annat kan ju landvetters kanske vara ett alternativ.

Får prova att slå gubben en signal.
Jag är också intresserad av att ta bort en stubbe och är nyfiken hur du gick tillväga.Vad kostade det och tog du hjälp av stubbegubben?
 
Hejsan

Det har blivit skjutet på framtiden här, vi ska inte ta bort stubbarna förrän det är planerat med nyplantering av träd. Det är rätt många stubbar det gäller här, 20+.

Ska du bara ta bort någon enstaka så kan ju ett alternativ vara att hyra en maskin också och göra det själv. Leta runt lite på youtube så hittar du gott om filmer om hur det går till. Sök på stump grinding. För lite alternativa metoder kan du söka på stump removal ;)
 
vectrex skrev:
Vet inte om detta klassas som rejält nog.[bild]

[länk]
Det där är en liten rackare, mycket slitsamt att jobba med. Fyrhjuliga med automatisk matning om man ska ta mer än en.
 
Jag TROR att Kjellsons har men vågar inte lova något.
 
  • Gilla
husradet
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Jag TROR att Kjellsons har men vågar inte lova något.
Det är inget som framgår av hemsidan i alla fall.
 
thomasx skrev:
Det är inget som framgår av hemsidan i alla fall.
Ring och hör med dom, nästan hundra på att dom iaf har haft.

Persons hyrmaskiner har iaf inte.
 
hantverkare1 skrev:
Ring och hör med dom, nästan hundra på att dom iaf har haft.

Persons hyrmaskiner har iaf inte.
Ok, värt ett försök. Menar du att de har en med automatisk matning? För min del är inget mindre än en sådan något att ens överväga. Har fler än 20 stubbar och många är bra mer än 1m i diameter. :)
 
hantverkare1 skrev:
Ring och hör med dom, nästan hundra på att dom iaf har haft.

Persons hyrmaskiner har iaf inte.
Men vänta lite nu, vilken Kjellsons menar du? Den jag hittade huserar ju i Umeå!
 
Aha, du menar Kjellssons, det var skillnad det ;)
Står dock inget på den hemsidan heller vad jag kan se.
 
Enklaste och billigaste sättet är att anlita en stubbfräsare, att hyra en stubbfräs och stå och gnaga på en stubbe kan ta väldigt lång tid, och blir oftast inte billigare än stuppfräsar'n.
 
Redigerat:
Egenreklam. :thumbdown:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.