Hej alla!

Min diskmaskin (Logik LDW45W15N) tycks inte vilja vara med längre. Först ville den inte börja alls utan gav bara felkod om att den inte kunde fylla på vatten. Det visade sig att det låg ett antal liter vatten och simmade på botten av maskinen, jag gissade att det var det som spökade så sög upp vattnet och rensade filtren och provade att köra igen. Den här gången startade den som vanligt men bröt kanske en halvtimme in i programmet med samma felkod, lika mycket vatten i botten igen. Någon som har något tips på hur det kan åtgärdas?

Tack på förhand!
 
E
Låter som att avloppet strular. Börja kolla avloppsslangen efter bös. Om den är fri från skit så kanske avloppspumpen strular.
 
Emil_K skrev:
Låter som att avloppet strular. Börja kolla avloppsslangen efter bös. Om den är fri från skit så kanske avloppspumpen strular.

Tack så mycket, börjar kolla efter bös!
 
Avloppsslangen har nu konstaterats bösfri; men vattnet som blir kvar i diskmaskin luktar bra unket - kan det sitta klegg någon annanstans som gör att det strular? Om det är avloppspumpen; är det något jag kan åtgärda själv?
 
Är maskinen mer än 5 år gammal så blir det nog bättre att köpa en ny om det är avloppspumpen som är kass. :(
 
Det är så tråkigt alltså :/
 
fumlig skrev:
Det är så tråkigt alltså :/
Ja, men om du får kosta på en halvgammal maskin 2-3.000:- för en ny pump så har du fortfarande en halvgammal maskin som förmodligen inom en snar framtid får ett annat fel.

Bättre då att satsa på en ny maskin. Oavsett så förvänta dig inte att en diskmaskin, i dagens kvalit'e håller mer än 5-7 år. :thumbdown:
 
A
Logik är väl en kina produkt, kan vara svår att hitta delar till.
Lukten kanske kan gå bort efter en diskmaskinsrengöring med speciella kemer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.