Hej Allihopa,

Sitter och läser inlägg om målning på gipsväggar, vilket vi också snart ska göra.
Konstater att de flesta verkar spackla och måla, eller sätta microlit först, som jag antar är en form av tunn filt/väv utan mönster.
Nu vet jag ju att smaken är högst personlig. Men, vi kommer nog att sätta en glasfiberväv med mönster innan målning.
Är vi fast i 80-talet och helt ute och cyklar? Eller finns det fler som ger strukturväven en chans?

Mvh
Suua
 
Stukturtapet och strukturväv... Vilka minnen... ;D

Jag hade inte använt det men huset skall ju ni sätta prägel och kanske är Ni trendsättare!!!???

Lycka till!
 
Vilket mönster hade ni tänkt er??

Då, när det begav sig, målades ju dessa glasfibervävar oftast med halvblank färg (tålig och lätt att torka av ;)), nu kanske man skulle tänka sig att måla den med en mattare färg och då kanske det inte ser så garage/förråd/tvättstugeaktigt ut.

Hmmm..... :-/ hade inte heller använt det, men varför inte, kan kanske bli snyggare än det låter :)

MVH//Christina.
 
Vilket mönster hade ni tänkt er??
Vi bor idag i en lägenhet i ett hus ifrån 1912. En bit över 3 m i takhöjd. Stukaturer, kakelugnar m.m.
Vi har använt fiskbensväv i några rum, och vi tycker det är jätte snyggt.
I det hus vi bygger så blir det normal takhöjd och lite mindre rum.
Vi vill gärna måla, men inte ha helt släta väggar, så förmodligen så blir det någon lågstruktur väv. Kanske med rutmönster och ljusa färger eller helt vitt (ngt brutet).

Mvh
Suua
 
Ofta blir det oerhör snyggt med bara vita eller äggskalsfärgade väggar. Så livar Du upp och förändrar genom tavlor, möbler och mattor!

Jag tror Du riskerar att få en tydligare väggar om Du använder mönstrad väv.

Tror jag.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.