A
Nu börjar det sina med strömuttag hos mig. Jag har totalt 3 st som ser ut såhär och som jag därav inte kan använda.

Hittar videos på hur man byter uttag men hittar ingen hur jag ska åtgärda när den hoppat ut?

Dum fråga: men visst är det säkrast att stänga av strömmen till hela lägenheten och sen jobba? Finns ingen risk att få stöt eller liknande om jag stängt av elen i min lägenhet?
 
  • Ett löst vägguttag som delvis har lossnat från väggen med synliga kablar bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Strömuttag som hoppat ut ur väggen med synliga kablar i olika färger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesen
A annaww skrev:
Nu börjar det sina med strömuttag hos mig. Jag har totalt 3 st som ser ut såhär och som jag därav inte kan använda.

Hittar videos på hur man byter uttag men hittar ingen hur jag ska åtgärda när den hoppat ut?

Dum fråga: men visst är det säkrast att stänga av strömmen till hela lägenheten och sen jobba? Finns ingen risk att få stöt eller liknande om jag stängt av elen i min lägenhet?
Det ser då onekligen ut som om uttaget bara satt fast med färgen... Inga skruvar där... Men det finns många experter i forumet så du bör få ett svar .. finns det ingen dosa där bakom?
 
Du får lossa fronten på uttaget så du kommer åt att skruva åt gripklorna som ska hålla uttaget på plats.
Det är världens enklaste grej att fixa (med strömmen/proppen avstängd).
Närbild på ett vägguttag under reparation med lossad front, som visar kablar och gripklor inuti väggöppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
annaww
  • Laddar…
Man skulle vilja förstärka upp runt hålet. Verkar inte finnas så mycket gipsskiva kvar för gripklorna.
 
Väldigt skönt att sätta två skruv i väggen så man inte bara förlitar sig på klorna. Finns ju färdiga hål för det i plattan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.