Tjenare!
Efter stormen alfrida så har vårt hus betett sig konstigt, till exempel jag kan inte sätta igång datorn utan att alla lampor på åvanvåningen börjar flickra och datorn stängs av sen, samma sak händer med diskmaskin och tvättmaskin, då motorn börjar dra el så börjar alla lampor flickra och maskinen stängs av inan den hinner köra ett varv (motorn klarar ej av) konstigt nog så fungerar allt normalt i de andra tummen så jag har gjort en skum setup där jag drar elkablar från ett uttag i till exempel köket där elen funkar, till diskmaskinen (också i köket men stänger av sig efter ett tag och startar igen) några lösningar för jag har redan nog med problem i detta hus. Alla svar är acceptabla, Tack!
 
Kolla att du har alla faser in i huset, det brukar gå att kolla dom på elmätaren. Kolla huvudsäkringar.
 
1. Hör med ditt elbolag om där fortfarande finns några problem med elen i ditt område.
2. Kolla att alla huvudsäkringar är hela.
3. Kolla din elmätare, en del kan visa på displayen om det saknas någon fas in till ert hus.
 
Det låter lite som att en fas är borta, har du kollat huvudsäkringarna i fasadskåpet?
Det kommer säkert mer kvalificerade svar snart.
 
Nej, vet ni vart jag hittar en fasad?
 
X xdyssze skrev:
Nej, vet ni vart jag hittar en fasad?
Fas och inte fasad. Till ditt hus går det en elkabel där tre faser (tre kablar med ström) finns.
Skulle en eller flera av dessa kablar sakna ström blir det märkliga problem.
Felet kan ligga utanför ditt hus, eller vara orsakat av att en säkring är trasig.
 
Nej, vet ni vart jag hittar en fasad?
Edit, tror jag hittat felet, en av tre säkringar i elskåpet på fasaden hade gått så skulle säga att inte nog el har levereratstill husey
 
  • Gilla
blue.b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.