Av/På-knappen till strömbrytaren har "stegrat" sig dvs halva har åkt en bit in i handdukstorken.
Ett plasthölje omsluter den också. Min fråga är om jag själv kan fixa detta utan att förstöra plasthölje eller knapp ? :)
Vad tror ni?
 
  • Närbild på en halvt indragen Av/På-knapp på en handdukstork med ett plasthölje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Av/På-knapp på en handdukstork med halva knappen intryckt i enheten och skyddad av ett plasthölje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett mekaniskt fel på brytaren, dvs själva vippan ej rör sig på rätt sätt så måste den bytas. Den går inte att laga.
Har brytaren lossnat från fästet får du kolla så att inte plasten har skadats och då orsakat att brytaren har kommit ur läge. Kanske går det att få den på plats igen.

Hör med tillverkaren av torken om det finns nya reservdelar, en sådan här produkt måste lagas på ett korrekt sätt, då det gäller nätspänning i ett våtutrymme.
 
  • Gilla
palian
  • Laddar…
E etompau skrev:
Är det ett mekaniskt fel på brytaren, dvs själva vippan ej rör sig på rätt sätt så måste den bytas. Den går inte att laga.
Har brytaren lossnat från fästet får du kolla så att inte plasten har skadats och då orsakat att brytaren har kommit ur läge. Kanske går det att få den på plats igen.

Hör med tillverkaren av torken om det finns nya reservdelar, en sådan här produkt måste lagas på ett korrekt sätt, då det gäller nätspänning i ett våtutrymme.
Tack! Jag ska försöka peta/dra lite försiktigt i knappen och se efter
 
wildeside
P palian skrev:
Tack! Jag ska försöka peta/dra lite försiktigt i knappen och se efter
Bryt strömmen till torken innan du pillar?
 
  • Gilla
palian
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Bryt strömmen till torken innan du pillar?
Japp! I will. Livrädd för el ;)
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
P palian skrev:
Av/På-knappen till strömbrytaren har "stegrat" sig dvs halva har åkt en bit in i handdukstorken.
Ett plasthölje omsluter den också. Min fråga är om jag själv kan fixa detta utan att förstöra plasthölje eller knapp ? :)
Vad tror ni?
Hej! Jag har samma problem. Hur löste du det? 🙂
 
Lyckades inte lösa det:/ En elektriker bytte delar
 
P palian skrev:
Lyckades inte lösa det:/ En elektriker bytte delar
Okej. Då är det den vägen man får gå. Tack för svar!
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.