Hej!
Har en fråga vad denna strömbrytare heter? Bifogar en bild på den gamla och en på en ny strömbrytare. Är dessa två samma sort?

Tackar på förhand. En gammal strömbrytare med anslutna kablar och synlig monteringsplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ny förpackad strömbrytare etiketterad "BAREBO STRÖMBRYT INF 1P/TRAPP ECONOMY".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Första bilden, den på gamla strömbrytaren, syns inte, när man klickar på bilden får man "Du angav ett ogiltigt Bifogad fil. ...".
 
En gammal strömbrytare med anslutna kablar och synlig monteringsplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så nu ska bilden synas.
 
Den gamla brytaren är inte av trappkopplingstyp, men det ska inte vara något problem med att ersätta den med den nyinköpta
 
Vad är det för sorts brytare den gamla? Jag fick inte det att fungera med den nya.
 
Styr den två lampor?
 
Nej bara en lampa men det sitter ett vägguttag nedanför.
 
Vad är det som inte fungerar? Beskriv ditt problem noggrant så får du bättre svar/hjälp.
 
När jag kopplar in de två svarta kablarna längst ner på brytaren och den vita kabel längst upp, lampan fungerar men inte vägguttaget nedanför.
 
De två svarta ska sitta under samma klämma och inte under var sin skruvklämma. Misstänker att det är så du har kopplat.
 
Det finns två uttag längst ner på brytaren och en högst upp. Menar du att jag ska koppla båda svarta i samma hål och den vita högst upp?
 
"Längst upp och längst ner" säger ingenting. På den gamla brytaren var fastrådarna ihopkopplade, för att vidarekoppling till uttaget.
Så måste du göra på den nya brytaren för att uttaget ska fungera.
 
Ok då är jag vad du menar
Tack för hjälpen ska testa det i morgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.