D09
Hej

Streamar idag film till tv via ipad och itv.

Har även en time capsule som jag skulle vilja streama direkt ifrån. Dvs utan att behöva ladda över filmen till ipaden först.

hur går man tillväga? Vilken app ska jag använda?

ps. Ska inte byta system etc
 
Har du kollat FileExplorer? Jag har ingen time capsule, men väl ett wlan hemma och ett par NAS:ar. Jag kommer åt mina NASar hemma och kan streama från dem till både paddan och iTelefonen med FileExplorer.
 
D09
Ja, fileexplorer tror jag det är jag använder för att hantera filerna i timecapsule. Enda trista är att man måste konventera om filerna just nu fixar bara programvaran att streama mp4 eller vad det heter :(
 
Från version 2 stöds XVID,AVI,MKV,RMVB,WMV,FLV,MOV, MP4, M4V,MPV etc.
se: http://www.skyjos.com/fileexplorer/updates/index.php

Jag är ingen filmkille så jag kan inte bedöma om det är tillräckligt. Jag laddade ner den av andra orsaker, men upptäckte att några sparade filmer funkade att kolla på.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tack :-D ska kolla :-D
 
D09
Så frusterande ;) Det var inte den appen jag hade. Köpte den dock och när nätverket har anslutits, hårdisken har hittats.... Då säger den att logginuppgifterna är fel till hårddisken...
Kollar i hårddisken och det är samma uppgifter... Kommer åt disken via min gamla app men inte denna...

Har inte lärt mig apple riktigt än hur man ska felsöka och vad man kan göra...

Ska fortsätta med att få igång appen mot hårddisken imorgon :)
 
D09
Suck.... Någon som vet vad man ställt till med när man ska ha åtkomst till hårddisken på time capsule via en app som heter fileexplorer.

Har hittat timecapsulen, när jag går in på den så ser jag hårddisken. När jag sen trycker på hårddisken så får jag meddelande om att användarnamn / lösen inte är rätt och man ombeds fylla i detta igen.

Lösenordet har jag dubbelkollat via airportappen och det är rätt....

Jag har en annan app som heter filebrowser och den kommer jag åt hårddisken med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.