Hej!
Har satt mig lite i skiten och skulle behöva flytta ett hus jag håller på att bygga. Ganska långt dessutom. Jag har fått dit panel och strö och täckläkt. Det som är problemet med att transportera huset är att husets bredd med takutsticket blir ca 340 cm. Och gränsen för transport utan varningsbil är 310 cm. Så det blir ganska dyrt. Utan takutstick mäter det ca 300 cm. Jag har funderat över en ganska galen idé, och det är att göra så att man kan fälla upp takutsticket. Alltså kapa alla takstolarnas utstick snyggt m.m. Kan detta vara möjligt..? Alla idéer välkomnas. Är inne på att försöka sälja det väldigt lokalt annars.. kluven.. hur skulle ni gjort?
Huset ska användas som gäststuga.
Trähörn av hus under konstruktion med takutstick över väggen, relaterat till transportproblem pga bredden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt hus i trä med tydligt takutstick och tjärpapp, taget från en vinkel där husets bredd syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag anlitade ett lokalt företag att flytta en jaktkoja med bredd om ca 360 cm för en 20 mils körning i Jämtland. Betalade 1000 kr för dispensen och 550 kr i timmen (plus moms) för förbilen. Enligt grabbarna som tog hand om allt var det en 'standardtransport' och inget märkvärdigt.
 
Tack för info. Ska nog höra runt mer vad det kan kosta. Men ju mindre apparat desto bättre, ska eventuellt fraktas 80 mil..
 
A anojak skrev:
Jag anlitade ett lokalt företag att flytta en jaktkoja med bredd om ca 360 cm för en 20 mils körning i Jämtland. Betalade 1000 kr för dispensen och 550 kr i timmen (plus moms) för förbilen. Enligt grabbarna som tog hand om allt var det en 'standardtransport' och inget märkvärdigt.
Hej Anojak. Kommer du ihåg namnet på företaget? Jag behöver också flytta en jaktkoja på liknande sätt i Jämteland och det skulle vara till stor hjälp att veta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.