hahalj
Jag har en parkering i kanten av tomten som jag vill ha nån stolpe med LED-strålkastarbelysning med rörelsevakt på. Vill helst slippa dra el dit så jag tänker solceller på denna. Eller möjligen batteridrift, bara man inte behöver byta batterier alltför ofta. Tänker att den ska orka lysa nån minut i mörkret morgon och kväll. Behöver inte vara jätteljusstark, räcker med kanske 500-1000 lumen? Platsen är öppen, inga träd eller buskage som skymmer dagsljuset.

Någon med erfarenheter av sådana strålkastare? Blir de tillräckligt uppladdade gråmulna vinterdagar? Tips på modeller?

Kollade på denna => länk, men är lite fundersam på om IP44 räcker för oskyddad montering utomhus.
 
Jag har den du länkar till, dock monterad i vedboden så hur den står sig utomhus vet jag inte, däremot laddar den och lyser enormt bra även om det är dåligt med sol..
(Solpanelen sitter på ena gaveln mot sydost tror jag)
 
hahalj
Mazen Mazen skrev:
Jag har den du länkar till, dock monterad i vedboden så hur den står sig utomhus vet jag inte, däremot laddar den och lyser enormt bra även om det är dåligt med sol..
(Solpanelen sitter på ena gaveln mot sydost tror jag)
Bra att den laddas upp bra, då borde den biten funka iaf.

Verkar dock svårt att hitta nån som har monterat den oskyddad. Hade helst velat hitta nån med IP6x-klassning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.