Hade tidigare en Sonytelefon att lyssna på böcker i bilen via blåtand funkade utmärkt, En Trafic -14.
Sen ett tag har jag iPhone ist, och det funkar mindre bra.
Boken stannar när jag stänger av bilen, när jag startar igen hoppar boken igång i 2 sek, sen måste jag låsa upp telefonen för att klicka igång den, trots att Storytel appen ligger utanför låset, det går att stänga av, spola, byta bok mm utan att låsa upp.
Det största problemet är dock att boken ibland går utan att jag lyssnar på den, tex när jag knappar om till radio på bilen, jag får nu skriva upp tiden på bokens tidslinje när jag stannat, för det är inte säkert att den hoppar igång där jag slutade.
Allt åvanstående fungerade friktionsfritt på Sonytelefonen.

Nån med liknande problem på sina bilar/telefoner ??

(Det är samma problem på Spotify)
 
Det rapporterades att vissa fick problem med BT och bilar i samband med att iOS 8 kom. Har själv inte haft några problem.
 
Uppar denna tråd då jag hittat en bugg eller vad man ska kalla det, i detta ämne.

Jag har iPhonen vidarekopplad till min egen telefon då jag tycker iPhone är en tämligen osmart pryl.

Men här om dagen fick jag ett mail på iPhonen och skulle ringa ett nummer i mailet, men när det kopplade upp började det tuta i bilens handsfree (Jag har den uppkopplad via BT för att lyssna på bok) men handsfreefunktionen i bilen är oanvändbar om man kör, dom i andra ändan hör inte vad man säger, så jag klickade på en figur innehållande en högtalare och en BT figur, då får man upp 3 val, om man vill prata i telefonen, högtalaren eller handsfreen, jag klickade på telefonen och genomförde samtalet i den.
När jag lagt på hoppade boken igång av sig själv, och när jag nästa gång startade bilen, startade boken utan att stanna igen.
Jag har nu provat flera gånger, har jag telefonen ställd på att svara i luren, trots att BT är kopplad startar boken, är den på handsfree startar den, men stannar efter nån sekund.

Så nu är problemet löst :) för handsfreen är inget jag använder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.