Jag funderar på om det är en möjlig lösning att sätta ihop 2st 12x13 fönster direkt intill varandra, alternativt komplettera med en regel mellan dem. Är det en lösning jag ens skall överväga?
 
Ja, det är en lösning. Det brukar inte tillverkas så stora vridfönster på grund av vikten som skenor och beslag då behöver bära. När jag byggde ett tidigare hus så skulle det vara 180cm vridfönster och det löstes med 3x60cm som monterades ihop med lim och skruv. Det behövdes inte ens list över skarvarna
 
Vi hade ett stort vridfönster som var ca 2.20-2.40 och hade samma tanke att sätta ihop två fönster men SP-fönster levererade två glaskasetter i samma ram så det blev betydligt smäckrare.

Ljust matrum med stora vridfönster ut mot en trädgård, smäckra fönsterramar och genomskinliga gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Visa bilaga 558449
 
  • Vy från inomhus genom ett stort vridfönster mot en inglasad altan med blått trägolv och lantlig dekor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P-plats P-plats skrev:
Vi hade ett stort vridfönster som var ca 2.20-2.40 och hade samma tanke att sätta ihop två fönster men SP-fönster levererade två glaskasetter i samma ram så det blev betydligt smäckrare.

[bild]

[media]
Fast det där är väl inte öppningsbart?
 
P petererlandsson1194 skrev:
Fast det där är väl inte öppningsbart?
Nej, det är det inte.
Finns dock även som öppningsbara för det har jag ett också som är ca 2.10-2.20 brett.

Öppningsbart fönster i ett ljust rum med utsikt över en trädgård och ett litet skjul omgivet av grönska och höstfärgade träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
petererlandsson1194
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.