Vi har köpt hus där badrummet behöver renoveras. Badrummet är långsmalt men har badkaret i en "infälld" del av rummet på ena långsidan. Vi hade tänkt kasta ut badkaret och istället installera dusch. Det vi funderar på är ifall det är stort nog att ha en dubbeldusch, då tänker vi att duschhuvudena (heter det så?! :confused:) ska vara på kortsidorna i duschen så att man står mitt emot varann och det kommer då vara duschar av den här modellen (eller liknande iallafall):

1500110.jpg

Tror ni att utrymmet räcker, det är alltså ganska exakt lika stort som ett normalstort badkar....

Hoppas ni förstår hur jag menar, har tyvärr inga bilder då vi inte fått tillträde till huset än.
 
Det räcker säkert! Lite närkontakt emellanåt är ju inte så farligt. :rolleyes: ;)
 
Kom på att jag har bilden av planlösningen som visar hur jag menar ifall det är någon som inte förstår ;)

Hoppas att det funkar att ladda upp bild från datorn... premiär :D
 
  • Planlösning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för dusch du har hittat? En sån skulle jag vilja ha till vårat badrum.
 
Vad gäller utrymmet så är jag tveksam till om det blir lyckat. Badkaret är nog inte större än 70x150 cm vilket blir väldigt lite yta per dusch.

Hur tänkte ni lösa med duschväggar? Ska duschytan fortsätta ut i själva badrummet eller ska väggen vara i badkarsnischen?
 
halloy skrev:
Vad gäller utrymmet så är jag tveksam till om det blir lyckat. Badkaret är nog inte större än 70x150 cm vilket blir väldigt lite yta per dusch.

Hur tänkte ni lösa med duschväggar? Ska duschytan fortsätta ut i själva badrummet eller ska väggen vara i badkarsnischen?
Tanken är i så fall att sätta duschdörrar i höjd med väggen, som att man idag skulle sätta duschvägg precis utanför badkaret.

Skulle det bli bättre att sätta dubbelduschar bredvid varann istället för mittemot varann, alltså två duschhuvuden på långväggen istället för ett på varje kortvägg?
 
halloy skrev:
Vad är det för dusch du har hittat? En sån skulle jag vilja ha till vårat badrum.
Såg inte din första fråga ;)

Just den på bilden är Hafas, det är den som jag fastnat mest för. Finns både billigare och dyrare än den, men de som är mycket billigare har jag läst upplevs som för plastiga.

http://www.hafa.se/web/Duschset/RAIN_ROUND-252.aspx
 
Okej, i sådana fall skulle jag nöja mig med 1 dusch. Då får man en visserligen smal dusch men rejält med utrymme iallafall. Jag tror inte att det är bättre att sätta duschen på långväggen.

Takduschen från Hafa är verkligen supersnygg. Jag har kollat runt lite (dock missat denna) och många är som du säger plastiga. Sen är det många som har en väldigt klumpig anslutning av handduschen. Priset på Hafa Rain är ju dessutom klart överkomligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.