Håller på att få mitt badrum omgjort. På bilden syns det utrymme där min dusch ska vara.
Utrymmet är 130*70 cm.
Min fråga är ifall det blir för smalt med ~70 bred dusch (Tänkt duscvägg/dörrar hela öppningen)? :thinking:

Ett annat alternativ är att jag tänkte ha en duschörna eller duschkabin, Badkar har jag funderat på också (mest för barnen) med duschvägg.

Tacksam för lite input :)
 
  • Omålade väggar och ett betonggolv i ett ofärdigt badrumsutrymme avsett för en duschinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Ett badkar är 70 cm brett och det är ju inget problem med att duscha i ett sånt eftersom man har gått om plats för armbågar och att lyfta benet i badkarets längdriktning. Alltså inget problem med en dusch i det formatet (med eller utan badkar under fötterna).
 
  • Gilla
mister555
  • Laddar…
Personligen tycker jag att 70cm är rent för litet om man har duschdörrar.
Med draperi fungerar det ok för det flyttar sig ju när man rör vid det.
 
  • Gilla
mister555
  • Laddar…
Ska du ha en dörr eller vägg så är 70cm för litet ja... du kommer slå i armarna i det!
 
  • Gilla
mister555
  • Laddar…
En sak man ska ha med i tankarna är att t.ex en duschhörna som heter 70x80 inte alltid är detta mått.

T.ex hos INR som är bland de absolut bästa i min värld så är måtten räknade till ytterkant på väggprofilerna och glasdörrarna sitter ju 20mm in i mitten på de 40mm breda väggprofilerna så innermåttet blir ju då bara 68x78cm.
 
  • Gilla
mister555
  • Laddar…
Vet inte hur mycket yta du har i övrigt att tillgå i badrummet. Men om utrymme finns, kan det inte vara ett alternativ att bygga ut en bit vägg och sätta hyllor på andra sidan. Så får du en djupare dusch. Alternativt bygga det i glasblock.

Typ såhär:
Renoveringsutrymme i badrum med markerad idé för utbyggd vägg och hyllor, oavslutade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan sätter du glasdörrar, eller vad du vill ha därimellan.
 
  • Gilla
Tombrittberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.