Jag behöver dra om kopparrrören i källaren, då de ligger dumt till för framtida behov.

Kall och varmvatten ska matas till köket; tvättställ och diskmaskin. När rören ska upp för att försörja köket så vill jag ha en t-koppling och skarva till ett tvättställ och två tvättmaskiner i källaren.

Hur ska jag tänka före kopplingen, samt rören till kök resp tvättställ och tvättmaskiner? Kanske duger att bara köra 15mm rakt av?

Jag borde väl kunna skarva vattnet direkt från vp istället för att ta omvägen via "omkopplingsstationen" (namn)? De ska ändå den vägen.
Förmodligen mer effektivt att ta in någon för jobbet, men vill gärna lära mig lite om rör och har all tid i världen.
 
  • Källare med olika rörinstallationer inklusive kopparledningar och en röd expansionskärl mot en vit vägg, i närheten av en vit apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörsystem i källare med kopparrrör, t-kopplingar och VVS-utrustning på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Ser ut som att vattnet är i 22 rör på VP
Du kan koppla på var du vill , Kallvatten och varmvatten efter blandningsventilen ( 55C som är max tappställe ) vid VP , lämpligt med 22 fram och förbi källarens uttag och sedan 15 till övervåningen
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.