Hej!

Har en sluten tank som jag får tömma irriterande ofta. Måste skaffa snålspolande toa.

Kan ngn upplysa mig om hur många liter en sån här gammal pjäs är på?

Tack!

Peter
 
  • En övergiven toalettstol bland bråte och gräs, uteomhus på en ojämn stenig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en Gustavsberg-logotyp på vit keramik med modellnummer, möjligen porslin eller sanitetsgods.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En toalett med diverse personliga vårdprodukter och förvaringskorgar runtomkring i ett trångt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är väl på en 8/9 liter beroende på var flottörn är i för läge. Det är inte så att den gamla har läkt igenom så det har fyllt på i tanken ofrivilligt
 
  • Gilla
pursch1
  • Laddar…
N
P pursch1 skrev:
Hej!

Har en sluten tank som jag får tömma irriterande ofta. Måste skaffa snålspolande toa.

Kan ngn upplysa mig om hur många liter en sån här gammal pjäs är på?

Tack!

Peter
Min IFÖ Carezza (är något äldre än de på bilderna) spolar tio liter per gång. Har mätt upp det.
Vill inte ha snålspolande med tanke på den ökade risken för stopp i rören men jag har minireningsverk. Med sluten tank är det givetvis ohållbart att ha en stol som spolar tio liter per gång.
 
  • Gilla
pursch1
  • Laddar…
Tack för svar, nä, den har inte läckt. Tänkte beställa en snålspolande med VVS gubben tyckte jag kunde stoppa i några tegelstenar eller några petflaskor med grus och minska volymen med….budgetvariant?
 
P pursch1 skrev:
Tack för svar, nä, den har inte läckt. Tänkte beställa en snålspolande med VVS gubben tyckte jag kunde stoppa i några tegelstenar eller några petflaskor med grus och minska volymen med….budgetvariant?
Det är en gammal klassiker. Funkar utmärkt om man ska minska volymen snabbt, enkelt och billigt.
 
  • Gilla
pursch1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.