En ny granskning visar att kostnaderna och villkoren för villaförsäkringar skiljer sig åt dramatiskt, något som Byggahus läsare Bo Käll fick erfara när han fick en vattenskada.

Du kan läsa artikeln här: Alla villaförsäkringar täcker inte vattenskador
 
Jag blev inte förvånad att det var Länsförsäkringar det handlade om i Bo´s fall...
Länsförsäkringar är farliga när det gäller att få ersättning på lite dyrare/viktigare saker, det har jag en dyr erfarenhet av.
 
O
klart att man blir besviken om man inte får ersättning ifrån försäkringsbolaget. Men även om man inte alltid gör det så ska man läsa det finstilta... När det gäller försäkringar så är det ännu viktigare... eftersom det då kan handla om så mycket pengar...
 
B
Sitter i samma sits själv med LF
Har fått en vattenskada från brunnen på ovanvåningen ner i vårt nyrenoverade kök
Nu ska taket sågas upp o inspekteras och ev ska uttorkning ske underifrån!
Väldigt otydligt om vem som ska bekosta osv...
 
G
The devil is in the details.
 
G
Jag har själv haft en vattenskada i Folksam, det som inte ersattes var plastmattan på golv då det var detta som felat. Jag bekostade ny golvmatta och arbetet kring detta. Men hade varken avskrivningar för ålder eller självrisk. Jag reagerade bara på skrivningen "ersätter inte skador på yt/tätskikt i någon av deras produkter". Borde stå att de inte ersätter de felande delarna, men allt annat!

Tack för mig! / nöjd Folksamkund
 
Jag har haft Folksams villaförsäkringen i snart 10 år som tur är har jag inte behövd använda den, däremot äger jag också en bostadsrätt även här har jag tyvärr Folksam !
Vi fick en fuktskada orsakad av grannen ovanför och vad det gäller ersättningen har det absolut inte varit några bekymmer och Folksam har betalat allt utan frågor! Men tyvärr är Folksams entreprenörer som varit här riktigt oseriösa, nu över ett år efter det skulle vara färdigt och efter 3 besiktningar så kvar står fortfarande Allvarliga brister och Folksam gör inget åt det :/ Om vi råkar ut för någon mer skada i framtiden och vi mot förmodan fortfarande har Folksam så kommer vi ta kontantersättning för att slippa alla bekymmer !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.