Hej!

Går det att räkna på hur stor skillnad det är på att värma att rum med golvvärme eller med vattenradiatorer?

Tänkte fixa rum nere i källaren och funderar på vilket som är mest kostnadseffektivt när jag ska värma. Har fjärrvärme i kåken.

och snälla, inga kommentarer om vad som blir behagligare/bättre då jag vet att golvvärme kommer kännas bättre.

Så som sagt, är det stor skillnad på att värma ett rum med dom olika alternativen? Rummen är 20m2 vardera.
 
Har du ingen isolering under golvet så skippa g-värmen..Raddar effektivast...annars är det som vanligt ju högre C ju mer kostar det att värma...
 
Kommer ha ca 30cm isolering under golvet. Att det kostar med ju varmare jag ska ha förstår jag. Kommer ligga mellan 18 - 21grader i rummen.

Men vad blir kostnadseffektivast att köra tänkte jag mest på. Golvvärmen eller radiatorerna? Eller kanske inte är någon större skillnad i uppvärmningskostnader där?
 
Har du 22 C rummet med bägge alt=oavgjort..Men räcker 20C i rummet med G-v så 1-0...;)
 
Hur mycket isolering kommer du att ha under golvvärmen?
Edit: För sent ute...
 
Kombinationen golvärme (låg temp på vattnet) och värmepump (effektivast vid låg temp)
är bra.

Vet ej hur ert hus värms av idag !
 
Avemo: Det där var en mycket bra sida.

Västerhaninge 17: Som jag skrev i mitt första inlägg så värms kåken av fjärrvärme. Så ingen värmepump.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.