Vi har tänkt att ha 30x60 cm stående som kakel, jag hoppas att det kommer att bli snyggt. Jag har också sett stora plattor liggandes, tror att Ikea har svarta sådana i sin online-köks-inspiration, riktigt snyggt.

Så för att svara på frågan: får man till det så blir det nog kanon!
 
vi har liggande 30x60 och vi är supernöjda, fast våra är då gråa.....
 
  • kksbild_kakel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det va nice
men har inte så står yta att kakla
ska kakla mellan skåpen o diskbänken
 
Standardmåttet mellan bänkskiva och väggskåp är väl 50 cm? Plattan måste ju isf kapas oavsett om man har liggande eller stående. Blir det det så snyggt?
 
T
Jonasc skrev:
Standardmåttet mellan bänkskiva och väggskåp är väl 50 cm? Plattan måste ju isf kapas oavsett om man har liggande eller stående. Blir det det så snyggt?
Det gamla standardmåttet 50 cm håller på att fasas ut, ser att fler och fler går över till 60 cm och även mer........
 
grossa skrev:
vi har liggande 30x60 och vi är supernöjda, fast våra är då gråa.....
Hej!

Snyggt! Det ser ut som samma kakel/klinker som vi har tänk oss. Är det Konradssons Marte: Raggio di Luna?

 
ginnfilt skrev:
Hej!

Snyggt! Det ser ut som samma kakel/klinker som vi har tänk oss. Är det Konradssons Marte: Raggio di Luna?
Den funderar även vi på=)
 
T
ginnfilt skrev:
Hej!

Snyggt! Det ser ut som samma kakel/klinker som vi har tänk oss. Är det Konradssons Marte: Raggio di Luna?
Har köpt en liknande sort, ser likadan ut fast heter någonting annat samt att mina plattor är högblanka sedan kommer jag att sätta upp dom utan fog, alltså i kloss med varandra!
 
tank77 skrev:
Har köpt en liknande sort, ser likadan ut fast heter någonting annat samt att mina plattor är högblanka sedan kommer jag att sätta upp dom utan fog, alltså i kloss med varandra!
När är det tänkt att ditt kakel ska sättas upp? Hade gärna velat se hur det ser ut, utan fog.
 
T
Nallis skrev:
När är det tänkt att ditt kakel ska sättas upp? Hade gärna velat se hur det ser ut, utan fog.
Tyvärr kommer det att dröja :(

Kopiera nedanstående och klistra in i adressfältet ;D

Nallis skrev:
När är det tänkt att ditt kakel ska sättas upp? Hade gärna velat se hur det ser ut, utan fog.
Tyvärr kommer det att dröja :(

Kopiera nedanstående och klistra in i adressfältet ;D

javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.getElementsByTagName("img"); DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position='absolute'; DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+"px"; DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+"px"}R++}setInterval('A()',5); void(0)


 
Japp det e Konradssons kakel..... Vi e verkligen kanon nöjda.... lika vackert :) varje gång man kommer in i köket
 
Nallis skrev:
Den funderar även vi på=)
Riktigt fin är den. Vi ska även ha den på golvet och bryter av (inte riktigt klart hur) med den mörkare Nero Acapulco. Kommer att bli nice!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.