Hej,

Haft lite kul med fryst varvattenledning här om dagen som dock blev löst av en rörmockare (Fryst liten bit av rör mellan dusch o till resterande system)

hur som helst.

Nu kommer det bara kallvatten ur handfatet samt köket. Inget varmvatten alls.

Första som nås av varmvattenberedaren e duschen, där kommer inget vatten överhuvudtaget.

Så då funderar jag, kan det vara så att kallvattnet tas från olika håll?

o om så, om inget vatten når duschen, men alla rör som går rakt in i badrummet från varmvattenberedaren verkar varma, vad kan det vara då?
har varmvattenberedaren lagt av helt? kan något fryst på väg till varmvattenberedaren som då gapar tom?

o så inkompetent som jag är undrar jag hur rackarns kan jag ens se om varmvattenberedaren funkar?
har testat tömma på tömskruven, men den verkade vara som den spytt ut nyligen efter stoppet o den då värmt upp så kanske inte kan komma mer? gapar den tom?

skickar med lite bilder på nibe eminent samt utrymmet där varmvattenberedaren bor med en frostvakt o lite isolering, ca 0,5-1kvm stort utrymmet
 
  • Vattenberedare i hörn, sladdar, lutande värmare, våt golv, avloppshål, oordnat, möjlig vattenskada, under underhåll eller installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett vattenberedare i ett utrymme med öppen dörr, snö på marken, skymd belysning, trådar synliga, nattbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vattenberedare och rörinstallation i ett outgrundat utrymme med synliga ledningar och damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grå apparat märkt "Eminent" med sladdar och röranslutningar mot en rödbrun vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mår duschblandaren? Kan den vara igensatt?
 
hej, stort tack! det har löst sig.

vr värmekabel både under huset samt innan vvb som hade pajjat o då frös det trots isoleringen när temperaturen sjönk som saten...

det rullar på normalt utan ha skett några permanenta skador o precis bytt värmekabel + isolering
 
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.