Hej jag raka av håret förut. Var så lite hår trodde jag så jag körde det i toan, kört i toan förr... Men var lite mer hår nu så det är stopp!! helvete. Var ett par timmar sedan jag gjorde detta. Och fortfrande stopp. Vad gör jag?... försökt tryckt dendär man städar toan med men inge resultat....


Förövrigt har jag provat vatten. Då sjunker nivån i toan och sen blir normal. Är det bra eller dåligt? har bara en toa hemma så hjälp uppskattas.


Kan jag ta bort toan själv om det behövs?... Bor i hus, bostadsområde. Inte egen brun eler vare heter...

Ska pröva sugpropp imorgon å se vad som händer... Men behöver lite mer tips


problemet löst

lösning. fyll upp 4stora jävla hinkar man har när man tvättar gölve... å mata på alla 4samtidigt å vänta en stund......
 
Redigerat:
Hur mycket hår spolade du ner egentligen?
 
  • Gilla
Pataradiata och 1 till
  • Laddar…
En ruggsuck (gummisugpropp) gör nästan alltid susen, sätt ruggsucken över hålet häll på vatten börja rucka den fram å tillbaka. Om det inte funkar med ruggsuck så finns rensfjäder eller rensslang till högtryckstvätt.
 
En annan lösning än gummisugpropp (som kan resultera i att man
får bajs i huvet, typ :) :) ) är pröva lösa problemet på det andra
hållet - nämligen nedåt - genom "trycka" nedåt med toaletttvätt-
borsten - är "proppen" inte av det allvarligaste slaget så får det
den att lossna o glida ner där den hör hemma i avloppet ... .
 
När jag jobbade som vaktmästare på camping så användes ruggsuck ganska ofta. Ibland hjälpte inte ruggsucken, då tog vi fram större artelleriet, nämligen "bazookan" (blandning mellan ruggsuck och luftpistol), man pumpade upp tryck i behållaren å satte gummitratten mot avloppet å tryckte av, tryckstöten slog/sköt oftast bort stoppet. Med "bazookan" kunde det stänka rejält.
 
  • Gilla
JoakimJohansson
  • Laddar…
Jag har löst ett tokstopp i en toa en gång genom att fylla handfatet (!) med vatten, dra ur proppen och när handfatet nästan var tomt spolade jag i toaletten.

Teorin var den att vattnet i handfatet skulle få upp fart I avloppsstammen och "suga med sig" toaproppen.

Det fungerade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.