Hej, har ett stopp i köket som inte vill ge sig. Testat mr muscle, vinäger och bikarbonat och hett vatten det hjälper bara tillfälligt. Tog nyss ut vattenlåset och det var helt rent.. Har kört in en rensare in i rören både ifrån vattenlåset upp till diskhon och tvärtom. Vågar jag ta loss den avloppsslangen som jag har gjort en röd ring på? Eller kommer avloppsvatten forsa ut? Om det inte är stopp i den slangen mellan vattenlåset och in till röret längst ner så får jag nog kalla på spolbilen:(
 
  • Avloppssystem under diskho med röd markering runt en avloppsslang, potentiellt problemområde för blockering i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Boss89 Boss89 skrev:
Hej, har ett stopp i köket som inte vill ge sig. Testat mr muscle, vinäger och bikarbonat och hett vatten det hjälper bara tillfälligt.
Kaustik soda då?
Boss89 Boss89 skrev:
Tog nyss ut vattenlåset och det var helt rent.. Har kört in en rensare in i rören både ifrån vattenlåset upp till diskhon och tvärtom.
Rinner vattnet igenom som det skall där?
Boss89 Boss89 skrev:
Vågar jag ta loss den avloppsslangen som jag har gjort en röd ring på?
JA
Boss89 Boss89 skrev:
Eller kommer avloppsvatten forsa ut?
Lossa uppifrån så går det bäst
Boss89 Boss89 skrev:
Om det inte är stopp i den slangen mellan vattenlåset och in till röret längst ner så får jag nog kalla på spolbilen:(
Eller försöka med rensaren🤔
 
kaustiksoda! v
O O skrev:
Kaustik soda då?

Rinner vattnet igenom som det skall där?

JA

Lossa uppifrån så går det bäst

Eller försöka med rensaren🤔
Kaustiksoda va kul!
vad tror du händer med röret då?
fråga en röris rekomenderas
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Undvik kaustiksoda, finns mycket att läsa om du söker. Finns även olika propprensarmedel, har provat och inget har fungerat för mig.
Skaffade sedan en sådan här och fungerade utmärkt att rensa med, finns många olika fabrikat.
[länk]
Tack för svaren men jag testade denna lösningen och det verkade lösa problemet. Felet jag gjorde med sugproppen tidigare var att den inte täcktes av vatten med diskmedel samt att jag inte täppte igen lufthålen på vasken

 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.