Hej,

Har ett hus som är byggt 1964 och har källare under garaget där det är, vad jag antar, en gammal oljeavskiljare som det är stopp i. Jag har känt överallt i den men hittar ingen utlopp. Enda ut/inloppet som finns är i toppen.

Jag har tagit isär allt som verkar gå att få isär. Längst ned i den är det en skruv med verkar inte gå att rubba på den.

Nån som har sett nått liknande och vet hur dom funkar?
Gammal rostig oljeavskiljare öppnad på källargolvet med separerade delar intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal oljeavskiljare i källare med synlig rost och ett stopp längst ner, inga synliga utlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostig öppning till en gammal oljeavskiljare i en källare med synlig fastsittande skruv och vatten på botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du hittat felet?
Det finns två delar till du ska ta ut. en skål liknande det du har tagit ut och en trattliknanden som sitter på den. Längst ner i hålet hittar du utloppet.
 
Ja, det är löst. Någon hade gjutit över pluggen för vattenlåset. När jag hittade den så gick det att spola rent.
 
W Whaxxor skrev:
Ja, det är löst. Någon hade gjutit över pluggen för vattenlåset. När jag hittade den så gick det att spola rent.
Lyfter tråden lite, har samma brunn som dig, var hitta du den där pluggen du nämnde? Hur gjorde du? Kan känna med fingret längst ner att det är ett utlopp, men det ingen avrinning..
 
Den är på samma sida som utloppen. Min var det nån som gjutit in.. så knacka lite försiktigt bredvid bör du hitta åt pluggen.
 
W Whaxxor skrev:
Den är på samma sida som utloppen. Min var det nån som gjutit in.. så knacka lite försiktigt bredvid bör du hitta åt pluggen.
Ah ok, du menar att den är på golvnivå?
 
Ja, på min första bild ser du där det är lite betong borta ur golvet. Ovanför det där det satt min plugg.
 
W Whaxxor skrev:
Ja, på min första bild ser du där det är lite betong borta ur golvet. Ovanför det där det satt min plugg.
Tack, då vet jag var jag ska kolla.
 
Jag har en likadan brunn nedersta delen är lös men jag får inte bort den. Utan bara det som kom bort på bilderna du la från början. Hur fick du bort det nedersta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.