Hej,

Har fått stopp i avloppet i badrummet.
Påverkar hela badrummet (toalett, golvbrunn och handfat) men även toalett på övervåning då detta avlopp går ihop.

Skulle vilja få tag i en "avloppspump" i Gbg typ en sån här (har en hederlig "vaskrensare" men funkar dåligt i toan)

Man använder en avloppspump för att lösa stopp i en toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några idéer?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Provat en sån här?

[länk]

Ner med "vajern" i avloppet och veva som fan några minuter, tryck längre in -> veva -> upprepa.
Har en sån och testade lite igår trots oron att skada porslinet men ville inte fortsätta (ny toalett)
 
T TheGame skrev:
[länk]
Provar nog en sådan, tack
 
MrJay MrJay skrev:
De finns på Bauhaus.

Den du letar efter är [länk], vi kör med [länk]
Den du har känns ser svår ut att få ner och tätt emot "hålet" men kan vara värt att testa
 
MrJay
4integration 4integration skrev:
Den du har känns ser svår ut att få ner och tätt emot "hålet" men kan vara värt att testa
Du får gärna känna det, jag har använt min till det (den kommer med flera anslutningar). Hursomhelst, du var ute efter den andra varianten 😉
 
Unikt namn
4integration 4integration skrev:
Har en sån och testade lite igår trots oron att skada porslinet men ville inte fortsätta (ny toalett)
Det kan bli missfärgningar, men de är bara "fläckar" som försvinner efter ett tag.
 
Jag bör ge lite mer kontext känner jag (men ska köpa en "renspump" oavsett).

Badrummet är nyrenoverat och allt avlopp i badrummet är omgjort (ej stammen ner i källaren eller upp på övervåningen). Det är gjort av hantverkare. Ville lösa stoppet snabbt.
Sen har jag nu pratat med rörläggaren som skickar ut en kille som ska filma/lösa stoppet. För att se om det är något som gått fel.

Men en bättre renspump ska jag köpa ändå, det är skitjobbigt (bokstavligen) när det blir stopp och man inte har bra grejer att lösa det med.
 
Spol-killen kämpade en halvdag igår och tillslut filmade han bakvägen och hittade proppen men den var mkt hård så gick inte att spräcka.
Troligen har dom tappat ner nåt i röret när dom bytte ut rören i badrummet och sen tog det ett tag innan den kilade fast sig.

Idag har snickare, rörmokare och en tyngre sugbil varit här. De sög upp allt stående vatten men sågade upp en vägg vid stoppet för att inspektera. Så nu håller dom på med återställning.
Synd att jag inte innan hade fått fakturan från rörmokaren avseende badrumsrenoveringen men hoppas dom sköter det snyggt och tar på sig kostnaderna för detta.
 
  • Ledsen
  • Wow
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.